Bardzo dobrze zrobione auto. Moim zdaniem najlepsza propozycja na rynku w segmencie aut kompaktowych. Cena jest konkurencyjna a jakość wykonania, użyte materiały oraz mechanika jest na bardzo wysokim poziomie. Ogólne bardzo pozytywne wrażenie o tym pięknym aucie psują mi zbyt głośny silnik diesla (zaleta/wada w zależności od osoby) i w/w drobiazgi. Ale daje mocne 4+, a skoro jest 4+ to daje 5- bo auto na to zasługuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Diesel bardzo głośny, momentami wręcz męczący - ale taka jest jego charakterystyka i trzeba się przyzwyczaić. 120 koni daje autu niezłe przyspieszenie(10,5 s. 0-100 km/h)), ale trzeba go kręcić stosunkowo wysoko. Zdecydowanie bardziej do tego auta pasowałby silnik 150 konny - zakupiłem 120 konny ponieważ 150 konnych nie było wówczas jeszcze w sprzedaży. Generalnie 120 konna konstrukcja, jest bardzo udana, aczkolwiek brak jej nieco większego temperamentu.
3,0
Skrzynia biegów
No niestety tutaj konstruktorzy się nie popisali. Nie mogę pozbyć się uczucia, że skrzynia biegów jest "gumowa", biegi niekiedy wchodzą nieprezycyjnie, do tego przy otwartych oknach kierowcę dochodzą głośne odgłosy zmiany przełożenia. Moim zdaniem najsłabszy punkt nowego Bravo.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjny układ jezdny. W parze z 17 calowymi felgami i szerokimi oponami auto naprawdę dobrze trzyma się nawierzchni. Nawet szybkie pokonywanie ciasnych zakrętów nie wywołuje u kierowcy nieprzyjenych uczuć. Ogółnie duży pozytyw.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest niekiedy mocno ograniczona - zarówno do tyłu, jak i przy pokonywaniu zakrętów przez masywne słupki przednie. Dlaczego więc wysoka ocena? Ponieważ mi osobiście bardzo to odpowiada - czuję się w tym aucie naprawdę bardzo bezpiecznie - jak w opancerzonym aucie, budzi zaufanie gdzie się nie zerknie, a koszt poniesiony przez konstruktorów do uzyskania tego efektu był akceptowalny i stąd wysoka nota.
4,0
Ergonomia
Wysoka nota za ergonomię. Wszystko pod ręką, do tego jest bardzo czytelne i przejrzyste. Mogę się jedynie nieco przyczepić co do włącznika wycieraczek, ale bez przesady.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nadmuch szyby i pasażerów bardzo ok, ale wielki minus za słabe nagrzewanie/chłodzenie obszaru nóg. Bardzo słaby nadmuch i przez to jest jedynie dobrze, a nie doskonale. Duży plus za nadmuch dla pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca z tyłu, natomiast przy większym przysunięciu się pasażera z przodu, wyższe osoby mogą mieć problem z ułożeniem kolan przez wystającą deskę rozdzielczą. Ale atrakcyjny design jest warty tego by się "przemęczyć".
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest niezłe. Jednak silnik diesla mocno słyszalny nawet przy zamkniętych oknach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bądźmy szczerzy i nie czarujmy się wartościami spalania rzędu 5 l w samochodzie o poj. ok 1900 ccm i masie prawie 1,5 t. Spalanie jest zależne od stylu jazdy i wartość poniżej 6,5 l/100 km, przynajmniej dla mnie, jest nie do osiągnięcia. Przeglądy co 30 000 km i to naprawdę wielki plus. Ogólnie ceny zależne od wybranego ASO. Na akceptowalnym poziomie w okolicach 1000 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest nieźle, ale zawsze może być lepiej! Auto za 75 990 zł POWINNO być wyposażone w ELEKTRYCZNE SZYBY z tyłu! Jedyne poważniejsze zastrzeżenie i ocena w dół o jedno oczko. Będzie 4 a nie 5.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No niestety ruszający się fotel, problem z jakimś małym drobiazgiem w schowku oraz ruchliwy element deski rozdzielczej przy prawym kolanie kierowcy na wysokości klimatyzacji trochę psuje ogólne poztywyne wrażenie jakie wywołuje w użytkowniku wnętrze, ale być może to tylko mój egzemplarz z początku produkcji cierpi na taką dolegliwość.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Bezawaryjnie i bezproblemowo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]