Fiata nabyłem ponad rok temu, pochodzi z Polskiego salonu. W tej chwili oryginalny przebieg wynosi 215 tys., z czego ja przejechałem 22 tys. Jak na razie Bravo spisuje się świetnie, nie zawiodło mnie ani razu. Jest dość pojemne (choć bagażnik dla mnie jest za mały) i przede wszystkim ekonomiczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pół roku temu zdecydowałem się na zmianę oprogramowania silnika. Moc zmierzona przed modyfikacją to 130 KM, a po to prawie 160 KM. Założyłem dodatkowo sportowy filtr powietrza i światła do jazdy dziennej. Daje to dużą przyjemność z jazdy i bezproblemowe wyprzedzanie. Spalanie nigdy nie przekroczyło 5 l (krótkie dojazdy do pracy i trochę trasy i miasta). Przy normalnej jeździe zgodnie z przepisami i bez gwałtownych przyspieszeń schodzę poniżej 4 l. Ogólnie silnik chodzi dość głośno, ale w środku nie słychać.
4,0
Skrzynia biegów
Od początku biegi wchodzą z wyczuwalnym oporem. Wymiana oleju i przesmarowanie linek trochę pomogły, ale mogłoby być lepiej. Szósty bieg pomaga zminimalizować spalanie.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjne prowadzenie, samochód jedzie jak po sznurku.
4,0
Karoseria
Ogólnie trzyma się dobrze, korozja zaatakowała tylko rant maski od wewnętrznej strony (widać po otwarciu odpadający lakier).
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać, jedynie do tyłu widoczność nieco ograniczona przez małą szybę (choć w astrze J jest gorzej).
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski pod ręką, klimatyzacja automatyczna i komputer pokładowy intuicyjne i łatwe w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik długo się nagrzewa, zwłaszcza w chłodniejsze dni, więc podczas dojazdu do pracy nie mam co liczyć na ogrzanie się. Klimatyzacja daje radę. Problemem są klapki od regulacji nawiewu a właściwie sterownik, który trochę wariuje i czasami powoduje stukanie w desce (naprawa wymaga demontażu deski, więc się tego nie podejmuję).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 osoby mogą podróżować bez problemów (no chyba, że będą to koszykarze). Przydatny klimatyzowany schowek w podłokietniku na małą butelkę napoju. Mogłyby być jeszcze jakieś schowki w tylnych drzwiach.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, lepsze niż w służbowych Octaviach przy prędkości autostradowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jedyne koszty do tej pory to wymiana oleju i filtrów, tuleje w zawieszeniu, uszczelnienie wycieku w silniku no i paliwo (przy obecnych cenach paliwa i niskim spalaniu przejechanie 100 km kosztuje mnie poniżej 20 zł).
5,0
Stosunek jakość/cena
W kabinie nic nie skrzypi i nie stuka, co przy cenach tego egzemplarza względem konkurencji jest dla mnie dużym plusem i argumentem na tak. Ceny części także nie są wygórowane. To naprawdę dobry samochód za dobre pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza stukającymi klapkami nawiewu (sporadyczny problem) nie mam żadnych zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwumasa była wymieniana przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 140 tys. km, więc mam nadzieję, że nie będę musiał tego robić. Ekologiczne dodatki nie dają o sobie znać (czasami widać w trasie szary dym, gdy wypala się DPF, raz wypalałem po podłączeniu komputera). Ogólnie do tej pory nie było żadnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]