Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Cezary, 6 lat temu
Silnik 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto naprawdę świetne, ma oczywiście kilka minusów, ale to chyba jak każdy samochód. Nie należy bać się Fiatów, zaryzykowałem zakup używanego Bravo (mimo obiegowej opinii oraz poradom znajomych) i absolutnie tego nie żałuję. Auto oszczędne, usterek brak, cena na rynku używanych niższa niż konkurencji w tym segmencie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dość głośno, szczególnie gdy jest zimny. Brak poważnych usterek, kilka potrzeb eksploatacyjnych (przytkany EGR, lekkie zapocenie turbiny) ale przy tym przebiegu to nie powinno dziwić czy odstraszać. DPF nie zapchany, wystarczy dopalać go do końca i jak na razie nie sprawia problemów. Auto odpala bez problemu w największe mrozy. Minusem jest nieco za mało mocy, jednak taki silnik jest trochę za słaby do ciężaru auta - samemu, bądź w dwie osoby Bravo porusza się sprawnie, jednak przy komplecie pasażerów lub z pełnym bagażnikiem wyprzedzanie na trasie trzeba sobie dobrze zaplanować.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko, skrzynia nie haczy, nie trzeszczy, brak też problemów z łożyskami jakie podobno były we wcześniejszym modelu M32. Przy przebiegu 200k kilometrów sprzęgło pracuje bardzo dobrze, nie ślizga się, dwumas nie hałasuje - części wciąż oryginalne z pierwszego montażu!
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi choć zawieszenie mogłoby być nieco sztywniejsze. Belka z tyłu może nie jest najnowocześniejszym rozwiązaniem, ale z pewnością ogranicza wydatki na obsługę auta (części zawieszenia, czy ustawianie zbieżności).
5,0
Karoseria
Wiadomo że wygląd to kwestia gustu, ale auto prezentuje się po prostu pięknie! Rdza na razie nie atakuje, szczeliny między elementami nadwozia równe. Całkowicie bezsensownym rozwiązaniem jest brak rynienek przy przedniej szybie, ja rozumiem kwestie zmniejszenia oporu powietrza, ale nie ma szans na umycie przedniej szyby przy otwartym oknie kierowcy w zakresie prędkości 20-80 km/h bo cały płyn z szyby leci do kabiny.
Komfort
3,0
Widoczność
Wysoko poprowadzona linia okien oraz szerokie słupki sprawiają że wnętrze jest przytulne i czujemy się w nim bezpiecznie, ale mocno ograniczają widoczność. Przy optymalnym dla mnie ustawieniu fotela nie mam szans dojrzeć krańca maski, a martwe pole jest ogromne z powodu szerokiego słupka środkowego. Malutka tylna szyba. Sytuację nieco ratują duże lusterka zewnętrzne.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski w zasięgu ręki, obsługa intuicyjna, sterowanie radiem w kole kierownicy. Zdecydowanie za mała ilość schowków w kabinie, zbyt płytkie otwory na kubki. Schowek przed pasażerem jest schowany tak głęboko, że żeby sięgnąć np. po płytę, trzeba zatrzymać auto i praktycznie położyć się na fotelu pasażera. Brakuje mi bardziej zdecydowanego "kliku" przy wyborze kierunku nawiewu, ale to moje subiektywne odczucie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi bardzo sprawnie, już po kilkunastu sekundach z nawiewów leci przyjemny chłodek. Z ogrzewaniem jest gorzej, tutaj wina leży po stronie nowoczesnego, wysilonego silnika diesla który oddaje mało ciepła. W zimę, zanim auto się nagrzeje potrafi minąć 15 minut, nagrzanie wnętrza zajmie kolejne kilka.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca oraz pasażer z przodu mają mnóstwo miejsca i nie ma problemu ze znalezieniem wygodnej pozycji. Z tyłu rzecz ma się inaczej, brak miejsca na nogi i tylną kanapę traktuje jako miejsca awaryjne. Moja dwuletnia córka siedząc w foteliku, szoruje nogami po oparciu fotela pasażera jeśli ten nie jest przysunięty maksymalnie do przodu.
4,0
Wyciszenie
Silnik wyraźnie słyszalny w kabinie, szczególnie zimny. Powyżej prędkości 130 km\h głośny szum opływającego powietrza, ale bez przesady, można w kabinie prowadzić normalną rozmowę. W kabinie nic nie trzeszczy, plastiki spasowane bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, brak poważnych usterek, większość części w znośnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wśród kompaktów nie ma sobie równych! Bezawaryjność, niskie koszty utrzymania i wyposażenie za cenę ok. 20-30% niższą niż za konkurencyjne modele.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka, ale niezbyt uciążliwych - pękający plastik osłony hamulca ręcznego, drobne problemy z elektryką (żarówki wypalają się w zastraszającym tempie), czasem głupieje komputer i próbuje odczytać pendrive'a którego nie ma w USB.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d