Piękna ta bestia. Samochód nie jest nudny mimo, że trochę lat już produkowany. Po 2,5 roku nie zmęczył mnie jego widok. Wielu znajomych dziwiło się, że kupuję fiata, bo to i tamto.... Miałem kilka samochodów - wszystkie na F, jak dotąd na żadnym się nie zawiodłem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po ponad 2 latach użytkowania trzeba napisać o samochodzie, którym jestem zachwycony. Auto lekkie nie jest, ale silnik doskonale sobie radzi (Nm robią swoje) i czasem ma się wrażenie, że jest tam chyba więcej niż 300 Nm. Wyprzedzanie na V biegu rewelacja od ok.80km/h. W trasie sprawdza się. chociaż to diesel,ale mam wrażenie że lubi wyższe obroty (przy 3000 obr. silnik pracuje jak pszczółka - równo i cicho). Ogromny pozytyw za silnik.
4,0
Skrzynia biegów
1 nie haczy zbytnio, kilka razy zdarzyło się (na 70 tys km przebiegu). Ogólnie według mojej opinii skrzynia biegów mogłaby być lepiej zestrojona, ale to tylko auto kompakt, choć miałem kiedyś clio II i tam skrzynia pracowała lżej.
5,0
Układ jezdny
Tu jest doskonale gdy chodzi o trakcję, na drodze i w zakrętach jak "przyklejony". mimo że dość twarde zawieszenie, ale koła 16 i dla mnie bardzo dobrze. W mondeo było doskonale, ale tamto inny zawias i klasa auta - zatem nie można porównywać. Po 70 tys km przebiegu po naszych drogach amortyzatory i inne części zawieszenia w doskonałym stanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Dramatu jak dla mnie nie ma. Trzeba się przyzwyczaić do małej szyby z tyłu. Nie mam czujników i daję radę - w mondeo też nie miałem. Słupki szerokie, ale czegoś "buda" musi się trzymać.
4,0
Ergonomia
nie ma przesady w tzw. guziczkach. wszystko w zasięgu ręki, poza głębokim schowkiem od str. pasażera. Minusem jak dla mnie jest zły kąt szkiełka wyświetlacza, bo przy ostrym słońcu zamiast licznika widzę odbicie moich rąk z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj również duży plus, może dlatego, że mam dodatkowy podgrzewacz do diesli i po kilku km w zimie robi się już ciepło. szybko odszarania szyby, choć daleko do podgrzewanej w mondku. 2 razy w roku wymieniam filtr kabinowy - nie mam efektu zaparowywania wnętrza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję dynamic. przy wzroście trochę ponad 1,7m dla mnie doskonale, choć siedzisko mogłoby być nieco dłuższe, jak np.w wersji sport. Dużo jeżdżę w trasie,ale po 600-800km nie czuję trudności związanych z twardym siedzeniem. warto trochę pomęczyć się na początku przy dogodnym ustawieniu fotela "pod siebie"
4,0
Wyciszenie
Przy jeździe prędkością autostradową słychać dość wyraźnie szum wiatru, choć nie jest to ogromny hałas. Spokojnie można rozmawiać. Wewnątrz z wyciszeniem ogólnym uważam, że jest dobrze z małym minusem - słychać szum z kół tylnych.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj jest rewelacja. Przy jeździe tzw. eco (czyt.emerycka) drogami krajowymi na odcinku ponad 300km-3.9l/100. Średnio spalanie wg tankowania, a nie komputera na przestrzeni całego przebiegu wynosi ok.5l/100. Najwyższe wyszło po tzw. szybkiej trasie głównie autostradami, ale z prędkością dozwoloną 6.5l/100. Zalecany olej silnikowy tani nie jest, ale przeglądy po upustach i częściami z ASO dziury w portfelu nie zostawiają.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej klasie i za taką cenę nie było konkurencji. Dostałem korzystny rabat, wersję dynamic "doposażyłem" fabrycznie o tzw. gadżety, ale dla mnie niezbędne. W innych wersjach były fajerwerki których nie potrzebowałem. Z takim wyposażeniem inne kompakty kosztowałyby mnie ok.15-20 tys.więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto świetne. drobny wyciek przy wybieraku - wymieniony na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]