Jeździłem nowymi Focusami, Meganką, Golfem i powiem wysiadają!!!! Silnik, wnętrze, wyposażenie, wygląd zew. Następnym razem jak się nic nie zmieni kupię z silnikiem 2.0 TD
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniki 1.9 120KM wysiadają do 1.6 120KM, elastyczny, ekonomiczny i 210 km/h pójdzie na autostradzie
4,0
Skrzynia biegów
Od 20 tyś km zauważyłem troszkę głośniejszą pracę na 3 biegu. Ogólnie jest dobrze precyzyjnie wchodzą biegi, jedynie gdybyśmy chcieli to robić bardzo szybko jak w sportowym aucie to niestety będą zgrzyty.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, poszli bardziej w niemieckie auta typy VW niż we francuza ale dla mnie jest to zaleta wolę takiego jak jest.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylne szyby schodzą się do góry przez co są mniejsze, natomiast lusterek bocznych nic nie przebije-widoczność rewelacyjna. Focusy, meganki, vw odpadają!!!!
5,0
Ergonomia
Tu dla mnie wszystko jest ok . JAK NIE FIAT a jednak!!!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję Emotion więc jest klimatronik i naprawdę fajnie chodzi(dwustrefowy). Jedynie zimą problem z nagrzewaniem się silnika trwa długo i słabe nadmuchy na nogi, dmucha tylko na jedną!!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Troszkę więcej miejsca z tyłu na nogi i idealnie ale ten problem mają wszystkie auta w tej klasie.
5,0
Wyciszenie
Jak na Fiata rewelka po 40 tyś km wydaje mi się troszkę głośniejszy. Mówię o jeździe przy prędkości 180-190 km/h. Przy niższych prędkościach bajka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy moim stylu jazdy średnia 6,2 natomiast większość km łykam na szybkiego ruchu i autostradzie przy prędkościach 160-200 km/h. Kiedyś zrobiłem trasę z Czech 250 km jadąc za ciężarówkami 80-85 KM/h , 6 bieg aż mnie noga bolała, ale szczęka mi opadła, gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył średnia na tej trasie 3,5 l/100 km, gdy włączałem klimę podskoczyło do 3,7 l. Teraz wierzę!! Męczarnia nie jazda ale wynik wynikiem!!! Koszty przeglądów ok. Bałem się filtra cząstek stałych ale okazało się że przy moim stylu jazdy żadnych problemów(poprostu regularnie się wypala) na ostatnim przeglądzie elektryk powiedział mi że nie widział bravo bez błędów w centralce wtrysku po takim przebiegu. Silnik ideał. Przeglądy robię nie co 35 tyś a co 17,5 tyś km i uważam że warto.
5,0
Stosunek jakość/cena
DOSKONALE
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem drgania na pedale sprzęgła, 3 razy byłem na serwisie i słyszałem że tak ma być(już debatowali czy nie ściągać skrzyni lub rozbierać sprzęgła)! Wkurzyłem się, popytałem i dałem im rozwiązanie na stół :regulator ciśnienia od sprzęgła(jakaś membrana powodowała drgania bo przepuszczała olej z pompki wspomagania). Od tej pory spokój. Teraz mam stuki od silnika przy zimnym(podobno poduchy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie stanąłem a usterki które mnie dotknęły mogłem sobie zaplanować ich usunięcie dlatego w tej kategorii BRAK uwag.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]