Silnik
: Powtarzam. Nie żałuje złotówki na to auto. Szkoda, ze Włosi zaprzestali jego produkcji. Kupił bym z zamkniętymi oczyma nowe Bravo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: pęknięta spręzyna przód lewy
Układ hamulcowy
: wymiana wspomagania hamulców "serwo"
5,0
Całokształt
Auto kupiłem nowe w salonie. Powód zakupu - bardzo spodobał się mojej żonie. Po przeanalizowaniu sprawy postanowiłem zaryzykować. Silniki FIAT robi dobre, a reszta "wyjdzie w praniu". I napisze tak - nie żałuję żadnej złotówki wydanej na to autko. Jest zaj ... . Skończyło się tak, że moja żona jeździ czym innym a Bravką jeżdżę ja. I ciągle mam przyjemność z jazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby tylko 105 kucy i turbinka bez zmiennej geometrii, ale jeździ zajefajnie. A najbardziej się cieszę na stacji benzynowej. Jest bosko oszczędny.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy od nowości II. Tzn. już wyczułem jak wrzucać biegi, żeby było ok. Ale to jest pewna niedoróbka.
4,0
Układ jezdny
Klasyczne zawieszenie, dla mnie w sam raz. Trochę sztywne, trochę miękkie. Jest ok
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok. Z tyłu czujniki cofania. Grube boczne słupki, ale to już chyba we wszystkich autach.
5,0
Ergonomia
Wszystko proste, klasyczne, bez udziwnień. Klasyczne zegary, łatwy dostęp do wszystkich "przycisków". Dla mnie b. dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna. Działa bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dużo miejsca. Z tyłu tylko dla dzieci. Ale ja z tyłu nie siedzę więc nie mam problemu.
4,0
Wyciszenie
Mogło by byc lepiej. Ale jak na dieselka to jest bardzo przyzwoicie. Przy niższych prędkościach (do 120) jest cichutko. Potem trochę szumi, ale nie silnik tylko opływające powietrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo oszczędny samochodzik. Bardzo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za pieniądze mniejsze o ok. 15% od tej samej wersji np. wieś-vagena, mam doskonały produkt.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna wymiana serva hamulcowego - dziwna sprawa to psuje się bardzo rzadko. Ale padło bęc na mnie. Z wymiana w serwisie ok 1100zł.
Jeden raz wymieniłem końcówke drążka kierowniczego, strona lewa i sprężyny z przodu (lewa pekła). Koszt z geometria ok. 700 zl.
I to wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Tylko to co opisałem wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
[l/100km]