Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Marcin, 10 lat temu
Silnik 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jest super - w porównaniu do 1,9 115 czy 120 to inna epoka. Polecam silnik 1,6 105 i przerobienie na mocniejszy :) U mnie 105/133 km i 290/340 Nm.
5,0
Całokształt
Zmieniłem auto z uwagi na rocznik - by kupić młode z małym przebiegiem. W sumie się udało, auto nie było tanie, ale przebieg poniżej 10 tys. Bravo ma swoje minusy, jak każde auto, lecz całokształt jest bardzo pozytywny. Małe spalanie, dobre przyspieszenie - wysoki moment i moc. Swoje Bravo zaczipowałem w profesjonalnym warsztacie 105/133 i 290/340 Nm - polecam. Inne auto, jeździ lepiej niż Bravo 1,6 120 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry motor - małe spalanie, brak problemów z wyprzedzaniem. Denerwuje mnie tylko 6 bieg - trzeba pamiętać o minimalnych obrotach ok. 1500, bo inaczej się dławi. Czasem trzeba redukować na niższy bieg podczas wyprzedzania. W porównaniu do Stilo - bajka, głównie za sprawą momentu - 340 Nm.
5,0
Skrzynia biegów
Mogło być trochę lepiej, czasem haczy na zimnym, nierozgrzanym samochodzie. NIe jest to skrzynia sportowa, gdy zmieniamy biegi spokojnie, nic się nie dzieje i daje radę.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre właściwości - trochę twarde zawieszenie, ale jak stwierdziła rodzinka - wygodne. Brak oznak zużycie po 15 tys. :)
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do Stilo - inna klasa. Co prawda Stilo było bardziej miękkie, ale tu jest dużo ciszej. Człowiek się tak nie męczy. Jadąc 120 czy 140 nie czujemy tej prędkości.
5,0
Ergonomia
Z tyłu mam wrażenie, że jest mniej miejsca niż w Stilo, ale coś za coś. Z tyłu brakuje większych lampek, są tylko takie malutkie. Z przodu wszystko jest na swoim miejscu, mam kierownicę wielofunkcyjną, więc jest wypas.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację dwustrefową - jest bardzo dobrze. Daje radę - sprawdzone na południu Europy. Nie testowałem w zimie, bo auto mam za krótko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak napisałem - z tyłu trochę ciasno dla 5 osób. 4 bez problemu, wygodnie. Kanapa tylna mogła by się rozsuwać. Nie rozumiem czemu nie sprzedają czegoś, co jest bardzo funkcjonalne i użyteczne.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h jest o.k., potem zaczyna się robić wyraźnie głośno. Jak dla mnie o.k., z rodziną i tak szybciej nie jeżdżę. Kilka osób pytało się mnie czy to diesel, więc jest cicho :) Na zimnym trochę słychać terkotanie, potem nie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie do 120 km/h - poniżej 5 l/100 km :) Spokojna jazda w mieście - Warszawie, bez korków - do 6 l 100/km. W korkach nie testowałem - omijam je. Lepiej niż w Stilo, jest bardzo dobrze :) Przy spokojnej jeździe można zejść na trasie do poziomu 4 l! Spalanie podałem do auta zapakowanego w 3 osoby dorosłe i 2 dzieci + bagażnik full.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie super. Kupiłem dwuletnie z przebiegiem 9tys. za 38 tys. zł. Mam nadzieję, ze po paru latach będę mógł napisać tak jak teraz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak - nawet nic nie trzeszczy czy stuka na dziurach - nic!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d