Silnik
: Jest super - w porównaniu do 1,9 115 czy 120 to inna epoka. Polecam silnik 1,6 105 i przerobienie na mocniejszy :) U mnie 105/133 km i 290/340 Nm.
5,0
Całokształt
Zmieniłem auto z uwagi na rocznik - by kupić młode z małym przebiegiem. W sumie się udało, auto nie było tanie, ale przebieg poniżej 10 tys. Bravo ma swoje minusy, jak każde auto, lecz całokształt jest bardzo pozytywny. Małe spalanie, dobre przyspieszenie - wysoki moment i moc. Swoje Bravo zaczipowałem w profesjonalnym warsztacie 105/133 i 290/340 Nm - polecam. Inne auto, jeździ lepiej niż Bravo 1,6 120 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry motor - małe spalanie, brak problemów z wyprzedzaniem. Denerwuje mnie tylko 6 bieg - trzeba pamiętać o minimalnych obrotach ok. 1500, bo inaczej się dławi. Czasem trzeba redukować na niższy bieg podczas wyprzedzania. W porównaniu do Stilo - bajka, głównie za sprawą momentu - 340 Nm.
5,0
Skrzynia biegów
Mogło być trochę lepiej, czasem haczy na zimnym, nierozgrzanym samochodzie. NIe jest to skrzynia sportowa, gdy zmieniamy biegi spokojnie, nic się nie dzieje i daje radę.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre właściwości - trochę twarde zawieszenie, ale jak stwierdziła rodzinka - wygodne. Brak oznak zużycie po 15 tys. :)
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do Stilo - inna klasa. Co prawda Stilo było bardziej miękkie, ale tu jest dużo ciszej. Człowiek się tak nie męczy. Jadąc 120 czy 140 nie czujemy tej prędkości.
5,0
Ergonomia
Z tyłu mam wrażenie, że jest mniej miejsca niż w Stilo, ale coś za coś. Z tyłu brakuje większych lampek, są tylko takie malutkie. Z przodu wszystko jest na swoim miejscu, mam kierownicę wielofunkcyjną, więc jest wypas.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację dwustrefową - jest bardzo dobrze. Daje radę - sprawdzone na południu Europy. Nie testowałem w zimie, bo auto mam za krótko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak napisałem - z tyłu trochę ciasno dla 5 osób. 4 bez problemu, wygodnie. Kanapa tylna mogła by się rozsuwać. Nie rozumiem czemu nie sprzedają czegoś, co jest bardzo funkcjonalne i użyteczne.
5,0
Wyciszenie
Do 140 km/h jest o.k., potem zaczyna się robić wyraźnie głośno. Jak dla mnie o.k., z rodziną i tak szybciej nie jeżdżę. Kilka osób pytało się mnie czy to diesel, więc jest cicho :) Na zimnym trochę słychać terkotanie, potem nie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na trasie do 120 km/h - poniżej 5 l/100 km :) Spokojna jazda w mieście - Warszawie, bez korków - do 6 l 100/km. W korkach nie testowałem - omijam je. Lepiej niż w Stilo, jest bardzo dobrze :) Przy spokojnej jeździe można zejść na trasie do poziomu 4 l! Spalanie podałem do auta zapakowanego w 3 osoby dorosłe i 2 dzieci + bagażnik full.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie super. Kupiłem dwuletnie z przebiegiem 9tys. za 38 tys. zł. Mam nadzieję, ze po paru latach będę mógł napisać tak jak teraz.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak - nawet nic nie trzeszczy czy stuka na dziurach - nic!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
[l/100km]