Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

majster, 11 lat temu
Silnik 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 82 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie naprawdę ok. Jadąc z Chorwacji do granicy z Polską miałem 110km.h ŚREDNIĄ prędkjość z komputera i spalanie z kompa... 6.5l! Na trasie jechałem max 150-160km/h licznikowe. Na trasie Wwa-Radom po przejechaniu całej Wwy miałem często średni spalanie 5.4. Na ekspresóce 130km/h licznikowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Przekłądnia kierownicza przy 68kkm do wymiany to zdecydowanie niemiła niespodzianka.
4,0
Całokształt
W momencie zakupu był to strzał w 10tkę. Dzisiaj oglądałbym się za czymś swieższym i z mniejszą utratą wartości. 3x do Chorwacji nas zawiózł i nigdy nie stanął "w polu".
Wrażenia
3,0
Silnik
Z większym przebiegiem pojawiły się coraz silniejsze wibracje an biegu jałowym, pewnie poduszki pod silnikiem do wymiany.
3,0
Skrzynia biegów
Na plus to to,że lekko wchodzą biegi. Chyba,że jest zima to olej gęsty po całej nocy i masakra przez pierwsze kilakset metrów potem ok. Tajemnicą jest jak z żywotnością skrzyni, już nie jest tak cicha jak na początku....
4,0
Układ jezdny
Ja tam specjalistą od oceny układów jezdnych nie jestem ale zimą ciężki przód (diesel) i lekki tył na ostrych łukach dawał się we znaki przy pokonywaniu osiedlowych zakrętów 90stopni. Poza tym mankamentem prowadzi się w miarę pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka boskie, czujniki ok.
2,0
Ergonomia
Tutaj nie ma za bardzo za co chwalić. Nie ma gdzie sensownie schować napojów, nie mam podłokietnika (wersja Dynamic), z tyłu pasy przechodzą po szyi pasażerowi co doprowadza do furii.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest ok, ale nie miałem dogrzewnicy elektrycznej PTC i zimą to był dramat, jest to jeden z głónych powodów zmiany auta. (Można co prawda domontować u magika za ok. 750pln)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik nawet ok, ale w środku w normie bez szaleństw.
3,0
Wyciszenie
Nie było źle w sumie... ale diesel to zawsze jest diesel...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie z 82kkm to 6.8l/100km uważam,że jest ok. W ASO przez 5 lat za usługi i za materiały (włącznie z przekładnią kier. 1830plon) zostawiłem w sumie 8kpln. Trochę dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 53500pln w 2009r auto z roku produkcji 2008. Cena wyśmienita na tydzień przed podwyżką cenników w momencie kiedy Euro wystrzeliło w górę. W tamtym momencie to był strzał w 10tke.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalone żarówczki od podświetlenia panelu klimy, wyciueraczka tylnia dziłająca z trudem i tyle w sumie.... Odkleiło się kilka lamelek z chłodnicy klimy ale to nie przeszkadza w niczym.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przekładnia kierownicza przy przebiegu 68kkm przekreśla dobrą ocenę w tej kategoriii. 1830pln poszło do ASO z portfela. Na pociechę taka impreza w Hondzie to 4.7kpln.... Za to silnik i osprzęt zdrów jak ryba.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d