Silnik
: Ekonomiczny, elastyczny, cichy.
Dodatkowo \"+\" dla karoserii.
5,0
Całokształt
Ogólnie auto oceniam bardzo wysoko. Fiat Bravo II, to już zupełnie inne auto, niż stare źle kojarzone auta z \"////\" na masce. Zmiana wizerunku fiata, nastąpiła razem ze zmianą jakości na lepsze.
Nowe Fiaty, są ładne, nietuzinkowe i bezawaryjne.
Z dawnych czasów, pozostały jedynie niskie koszta utrzymania. Auto bezsprzecznie godne polecenia. A jego wady równoważy świetny design, wspaniały silnik i jakość. Także karoserii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobry elastyczny i ekonomiczny diesel. Cichy, dobrze wchodzi na obroty. Nie mam tej jednostce nic do zarzucenia. Moc 105 KM, można zwiększyć profesjonalnym chiptuningiem jeśli ktoś usilnie chce bardziej sportowych doznań.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo dobra. Biegi wchodzą z lekkim oporem, zmiana przełożeń jest bardzo przyjemna. Jak dla mnie przełożenia skrzyni mogły by być dłuższe, ale jest ok.
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze, ale mam w domu drugi starszy samochód, którym jeździ się lepiej. Nie mówię, że jest źle, ale zawieszenie ciut za twarde jak na nasze \"progi\" i garby. Z kolei gdy ma do czynienia z podłużnymi nierównościami, to potrafi przykleić się jak pociąg do torów. Zwłaszcza na oponach 225/45.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność przeciętna. Daję 3.
Bardzo szerokie słupki przednie, ograniczona widoczność wysokich kierowców z prawej strony, gdy siedzi obok pasażer. Wtedy trzeba się wychylać. Widoczność do tyłu też nie jest najlepsza. Tylna szyba zdecydowanie za mała.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok. Konsola środkowa skierowana ku kierowcy, wszystko pod ręką, chociaż przyciski i pokrętła z klimy przydały by się ciut wyżej. Plus za obsługę radia z kierownicy, trzeba tylko się trochę pobawić. Bardzo praktyczny podłokietnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo szybko, odparowanie szyb to kilka-kilkanaście sekund. Z racji diesla pod maską w mrozy trzeba najpierw przejechać kilka km, żeby w aucie się nagrzało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Powiem tak. Mam 183 cm wzrostu i nie lubię siedzieć zbyt blisko kierownicy. Jednak po odsunięciu fotel kierowcy, spokojnie mieszczę się z tyłu i mogę komfortowo się poruszać. To samo z szerokością.
z tyłu mieścimy się w 3 osoby 2 dorosłych i dziecko w foteliku (najczęściej), nikt nie narzeka na ścisk. W Fabii było jak w puszce. Widać że dodatkowe 14 cm szerokości daje ogromny efekt przestronności
4,0
Wyciszenie
Jak diesel. Diesel Klekocze, jest głośniejszy od benzyny. Tu jednak jest bardzo dobrze. Do ideału jednak trochę jeszcze brakuje. Stąd 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto tanie w eksploatacji. Ceny części eksploatacyjnych niskie, szeroki wybór. Spalanie w mieście plasuje się w granicach 6-6,5 L, przy korkach zimą może dojść do 7. w cyklu mieszanym bez jakiejś specjalnie ekonomicznej jazdy 5. w Trasie przy 80 km/h na 6 biegu komputer pokazuje średnio 3,8, ale zaokrąglam do 4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo bobrze wykonany samochód. Nie ma sensu się rozpisywać. Kiedyś fiaty miewały, źle dopasowane elementy kokpitu, czy nadwozia, dziś wykonanie Bravo wygląda wzorowo. Wart swojej ceny, jeśli porównać go do konkurencyjnych Diesli. Nie ma filtra DPF. Jest cichszy, mniej awaryjny i ładniejszy niż VW. Do tego jakość wykonania jest na wysokim poziomie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku wymienione jedynie olej, filtry, i tarcze hamulcowe/klocki przód.
wytrzymały 55 tys. km, był jeszcze zapas na 5-10 tys. km. Lepiej jednak wymieniać takie podzespoły wcześniej. Sporadycznie coś zatrzeszczy na naszych poligonach drogowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Nic nie stuka, nic nie puka. Wszystko ma się ku dobremu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
[l/100km]