Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Marek, 13 lat temu
Silnik 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 41 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : O.K. Czytaj całokształt.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Głośna praca pompy paliwa - wymiana w ramach gwarancji.
4,0
Całokształt
Witam ! Moja ocena to kontynuacja oceny z dnia 2011-01-06 po półtorarocznym użytkowaniu auta. Z jakiegoś powodu nie mogę edytować starej, więc piszę nową - może komuś się przyda. Auto od nowości ma przebieg 41000 tkm. Pojemność bagażnika - OK. Na trasach nie odczuwam braku mocy, spalanie ok. (w roku 2012 trasa urlopowa ok 4000 km - średnie spalanie 4.6, w tym klima 3 osoby, prędkość do 120km/h. Wszystkie urządzenia działają prawidłowo, automatyczna klimatyzacja 2-strefowa ok, fotele wygodne, brak regulacji zagłówków, silnik nie bierze oleju, dobra dynamika jazdy. Jak wspomniałem wcześniej - na przyszłość jednak automat. Nie ma problemu na autostradach bieg 6 lub rzadko 5, znacznie gorzej jest w mieście. Myślę iż na trasie ciężko jest przekroczyć zużycie 6 l, w trybie miejskim (Kraków)przy spokojnej jeździe ok. 6-7 l. Od auta oczekuję niskich kosztów eksploatacji - wydaje się iż ten model jak na razie spełnia moje oczekiwania. Bardzo przydatne zamontowane dodatkowo czujniki cofania. Jazda z 3 rowerami na haku (bagażnik firmy Atera)bezproblemowa. Dodatkowo zamontowany tempomat - niezwykle przydatne urządzenie zarówno przy długich odcinkach autostrady jai i w terenie zabudowanym np. Słowacja. Jeśli planujesz zakup nowego/innego auta, nie masz zdania co do marki, warto przeznaczyć pewną kwotę aby wypożyczyć dany model, przejechać odległość 100 - 200 km . Takie rozwiązanie daje nam lepszy obraz niż jazda testowa, dodatkowo pieniądze które przeznaczymy na pojazd będę lepiej wykorzystane.
Wrażenia
4,0
Silnik
O.K. Zastanawiam się jak się ma do wersji 120 KM. Deklarowane zużycie paliwa jest takie samo jak w wersji 105 km, dodatkowe 15 KM na pewno jest miłe. Za wersją 105 KM przemawia brak filtra cząstek stałych, co przy częstej eksploatacji w warunkach miejskich jest wielkim atutem. Powyżej 2000 obr/min jest wyraźnie głośniejszy, przy takich obrotach podczas jazdy na na 6 biegu to to prędkość ok. 110 -120, co przy ogólnym hałasie nie ma znaczenia. Moc i paramerty wystarczające do wygodnej jazdy.
4,0
Skrzynia biegów
O.K. Następne auto to skrzynia automatyczna: - po pierwsze wygoda - po drugie bezpieczeństwo, jazda miejska wymaga bardzo czestej zmiany biegów, w uliczkach skrzyżowaniach, zmianach pasa ruchu etc. mamy dwie ręce na kierownicy...
4,0
Układ jezdny
O.K. Czytaj całokształt.
Komfort
4,0
Widoczność
O.K. Czytaj całokształt.
4,0
Ergonomia
O.K. Czytaj całokształt.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O.K. Czytaj całokształt.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
O.K. Czytaj całokształt.
3,0
Wyciszenie
Do ok 90-100 km/h OK Powyżej 100 km/h przeciętnie. Opony 17" letnie oczywiście głośniejsze od 15" zimówek.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O.K. Czytaj całokształt.
4,0
Stosunek jakość/cena
O.K. Czytaj ciekawy
link. http://moto.wp.pl/kat,125,title,Czy-ekologiczne-au
ta-sa-oszczedne,wid,12690421,wiadomosc.html?ticaid=1ce7c
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głośna praca pompy paliwa - wymiana w ramach gwarancji. Krótki podłokietnik. Mało czytelny wskaźnik prędkościomierza. Jadąc z nawigacją wygodniej odczytywać prędkość z nawigazji niż z samochodu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d