Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Sebb, 1 dzień temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,29
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, ciężko znaleźć coś lepszego w tej cenie, lubi lpg
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lubi rdzewieć, szczególnie użytkowane w PL
5,0
Całokształt
Świetne auto dla kogoś kto chce coś dynamicznego, duży bagażnik jak na kompakt i ładny wygląd (wersja sport)). Auto oszczędne pod względem utrzymania: tanie naprawy i części, tanie podróżowanie dzięki lpg. Wiadomo to jest Fiat, nie jest to klasa premium i trzeba isc na pewne kompromisy, ake warto i mogę polecić każdemu kto chce się cieszyć użytkowaniem po usunięciu bolączek tego modelu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny, przy wyprzedzaniu nigdy się nie zawiodłem. Nie brał grama oleju. Świetnie znosi lpg, przejechałem nim 75kkm bez awaryjnie (wymiany oleju co 10-12kkm). Czuć spadek dynamiki przy 5 os. + bagaże, ale w moim przypadku 2 os. prowadzenie i wyprzedzanie -bez zarzutu. Przyspieszenie od 0 na światłach bardzo dobre (lekka buda auta), a także w trasie 80 - 120 km/h super, ale trzeba redukować biegi.
3,0
Skrzynia biegów
M32 - niestety to słaba strona tego fajnego auta. Producent zalewal ją zbyt małą ilością oleju i zaczynały szumieć przy 100kkm - 150kkm. Naprawa (regeneracja) ok 1500 zł. W moim przpadku kupiłem przy 150kkm i bylo wszystko ok, a przy wymianie oleju w skrzyni, okazalo sie ze poprzedni właściciel znał temat i przy wymienie oleju zrobil dolewkę, więc moja finalnie zrobila 225kkm bez obsługowo i dziala dalej... więc jak dbasz tak masz, polecam wymieniać olej co ok 60kkm i może uda się ustrzec usterki. Natomiast przy zakupie zwracajcie uwage na szumy i drganie lewarka (na luzie) - sa to pierwsze objawy, wiec warto to wkalkulować przy zakupie. Co do użytkowania to początkowe biegi bardzo krótkie - z jedynki tylko się rusza, a zdarzylo mi się i z 2 w korku. Dynamiczne wyprzedzanie z 80 - 120 km/h zawsze redukcja na 4 bieg. Jeśli chodzi o lewarek to chodzi wszystko płynnie, przełożenia mają dosyć długie odległości, ale to moje subiektywne zdanie.
5,0
Układ jezdny
Wersja sport z działającym przyciskiem, w trybie sport układ staje sie wyrażnie sztywniejszy, czuć to na kierownicy(używam w trasie). W moim przypadku opony Michelin Pilot Sport 225/45/17 i jest pewnie, sztywno(nie jest, aż tak twardo jak np. na kołach 18"), zakręty pokonuje przewidywalnie. Po mieście w trybie normalnym układ świetnie się sprawdza.
4,0
Karoseria
Gdy kupowałem auto to mocno patrzylem na wygląd, szukałem auta w tej konfiguracji (wersja sport - obnizona, podwójny wydech, przyciemnione szyby, dołożone nakładki na progi) i kolor maserati blue(lakier od Maserati). Kolor jest obłędny i wyróżnia to auto na tle innych, dodatkowo felgi bicolor 17" i mamy piękny zestaw jeśli chodzi o Bravo. Bryła auta jest piękna jak większość z pod ręki Giorgetto Giugiaro. Jest jednak, ale... rdza lubi fiaty - sprawdzajcie podwozie i progi (szczególnie w wersji sport, gdzie są plastikowe dokładki, tam lubi zbierać się woda i progi gniją).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu jest dobra, ale słupek kierowcy nie jest wąski, ale radzę sobie w mieście. Do tyłu mam czujniki i wykorzystuje je zawsze. Do tyłu widoczność jest średnia - ale coś kosztem wyglądu
5,0
Ergonomia
Jak na kompakt - kiszenie są w miarę ok z przodu i tyłu, schowek w miarę duży, jest miejsce na dwa kubki, ale tak blisko, że wejdzie tylko jeden. Na plus klimatyzowany schowek na butelkę/puszkę 500ml w podłokietniku oraz na plus bagażnik 400l (chyba największy w tej klasie) Z tyłu jest kieszeń w fotelu i podłokietnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Aktywatory - druga największą bolączka tego auta. Moje po zakupie były zepsute - naprawa ok 1200 - 1500 zł. Po za tym automatyczna klimatyzacja lubi czasami żyć własnym życiem (przy ogrzewanie lubi zrobić chwilę przerwy i pomyśleć, by dalej pracować).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód super kierowca jak i pasażer, natomiast przy moim wzroście 185 cm z tyłu ludzie nie mają miejsca na nogi i ciężko robić dłuższe trasy z dorosłymi pasażerami, myślę że rodzina 2+1 jeszcze się odnajdzie (szczególnie, że bagaznik jest duży pomimo wysokiego progu).
3,0
Wyciszenie
Jak to Fiat. Do ok 120 km/h jest jeszcze w miarę, powyżej robi się już głośno(silnik, opony, uszczelki id wiatru), po długiej trasie (powyżej 400 km) jest to dla mnie odczuwalne, jednak ja już co raz bardziej cenie komfort.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja, jak zrobiłem bolączki tego modelu (skrzynia i aktywatory) to przez 75kkm tylko zmienialem części eksploatacyjne, ktore czeęto w OEM są tańsze niz zamienniki! Każdy też chętnie naprawi to auto - wszystko jest proste. Po za tym mam LPG, butla w kole zapasowym 39l i dzięki temu wszystkiemu bardzo dużo zaoszczędziłem i zwiedziłem za grosze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wersja sport - wiadomo to jest fiat, ale akurat ta wersja cenowo chyba najdroższa. Auto nie jest drogie i stosunek ceny do jakości uważam za dobry. Kierownica dosyć szybko się zużywa, nawet już przy 100kkm wygląda na zajechana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rewelacja! Nawet elektryka jak to u włoskich marek bywa kapryśna i czasami trzeba się bawić z drobiazgami - u mnie wszystko w porządku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak pisałem wyżej: - skrzynia biegów M32 - u mnie wszystko ok - aktywatory - wymieniałem na starcie Po za tym auto bezkosztowe pod tym względem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d