Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

NuovaB, 4 lata temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo małej pojemności, zastosowanie turbiny znacząco poprawia osiągi
Zawieszenie : Przyjemnie sztywne zawieszenie pozwala na dynamiczny styl jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Usterka klapek nawiewu klimatyzacji znacząco wydłuża czas potrzeby w zimie na odparowanie szyby kierowcy.
Karoseria : Niedokładne spasowanie przedniego zderzaka i maski powoduje wibracje przy wiekszych prędkościach.
5,0
Całokształt
Samochód kupiony po sprowadzeniu z Włoch. Jest to w zasadzie pośredni model między Punto i Cromą, i stanowi ich dokładną wypadkową. Bravo II stanowi połączenie dynamiki i przestrzeni, która pozwoli zaróno na dynamiczną jazde miejską, jak i wygodną podróż na dłóższej trasie. Stosunkowo duzy bagażnik, wysoki dach w sekcji tylnej kanapy oraz dużo miejsca na nogi dla kierowcy i przedniego pasażera, pozwalają na swobodną jazdę dla 4 dorosłych osób. Elastyczny silnik, tanie części zamienne, oraz ogromne wsparcie społeczości posiadaczy tego samochodu sprawiają, że obsługa serwisowa tego samochodu staje się przystępna dla ludzi chcących zrobić w samochodzie coś własnoręcznie, ale i w ciężkich warunkach ułatwia mechanikom pracę, co przekłada sie na obniżenie kosztów eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczność pracy silnika daje mozliwość zarówno dynamicznej jazdy po mieście, jak i zadowalającej jazy autostradą. Dodatkowy tryb SPORT poprawia wydajność silnika, nieznacznie tylko zwiększając spalanie (ok. 0,7l - 1,5l). Jednostka silnikowa w zasadzie bezawaryjna, regularna wymiana płynów silnikowych pozwoli na długą współprace z tym samochodem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dostarczona przez Opla opatrzona oznaczeniem M32 wymaga więcej oleju przekładniowego niż zostało wlane fabrycznie. Powoduje to braki w smarowaniu na wysokości 6-go biegu, co z kolei prowadzi do zużycia łożysk. Jest to niestety jedna z 2 głównych usterek tej wersji silnikowej (drugo dotyczy klimatyzacji). Regeneracja łożysk to koszt ok 2000 zł.
4,0
Układ jezdny
Powyżej 180 km/h słabiej trzyma się drogi, proponuje montaz dystansów 20mm, koszt ok 300zł, różnica zauważalna od pierwszej jazdy. Nie ma potrzeby zmieniania tulejek wahacza na pouliretanowe, gdyz wersja SPORT posiada twarde zawieszenie juz w wersji fabrycznej. Wspomaganie działa bardzo dobrze, w trybie SPORT stawia przyjemny opór poprawiający kontrolę nad pojazdem.
4,0
Karoseria
Zbyt duża szczelina między maska a przednim zderzakiem. Przy prędkościach autostradowych samochód stawia dodatkowy opór, co wpływa na sterowaność. Można to w prosty dposób zredukować regulując wysokość maski i zderzaka, oraz montując dokładkę pod zderzak (Seat Leon). Plastikowe zderzaki przednie i tylnie, może różnią sie kolorystycznie, jednak znacząco obinżają ewentualne koszty naprawy.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba jest OGROMNA! Jedynym minusem są równie wielkie słupki, zarówno A jak i C. Kolejny problem do tylni zderzak znacząco wychodzący poza obrys pozorny zaznaczany przez tyną szybę, nie jest to jednak nic, do czego nie można sie przyzwyczaić. Jeżeli ktos posiadał sedana, nie poczuje różnicy.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką tak jak ma być, nie potrzebuje niczego więcej. Tutaj na minus brak możliwości rozłączenia połączeń po odebraniu ich z zestawu Blue&Me, jednak transmiter za kilkanaście złotych załatwia sprawę. Szeroki zakres regulacji fotela oraz kierownicy pozwala spersonalizować ustawienie dla swoich potrzeb.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Łamiące sie klapki nawiewu klimatyzacji. W środowisku posiadaczy jest to usterka powszechna, ale i w większości naprawiona, poprzez zamontowanie nowszych, lepiej wykonanych, z jednego kawałka plastiku (stare były zgrzewane z 2 kawałków, które pękały). Całośc naprawy na 2020 rok to około 1500zł (duża część samochodów juz jest po wymianie tego elementu).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód komfortowo prowadzi zarówno osoba mierząca 170cm jak i 205cm wzrostu. Samochód posiada szeroki zakres mozliwości jeżeli chodzi o regulację wysokości kierownicy i fotela kierowcy. Podobnie z miejscem pasażera, dodatkowo brak konsoli kierowcy zwiększa miejsce. Tylna kanapa konfortowo pomieści 2 dorosłe osoby, lub 3 dzieci (zainstalowany moduł ISOFIX pozwoli na montaz fotelika)
4,0
Wyciszenie
Podczas jazdy z prękością autostradową, jest głośno, ale wynika to z w/w problemu ze spasowaniem zderzaka i maski. Większość hałasu znika po ustawieniu się za innym samochodem. W trakcie jazdy miejskiej, praca silnika jest natomiast prawie niesłyszalna! Przy prędkościach poniżej 100km/h jest to w zasadzie niemożliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mimo niewielkiego zbioru samochodów posiadajacych podobne części, ich koszt jest bardzo niski (komplet rozrządu ok. 300zł). Jedyne droższe części to zestaw części esploatacyjnych hamulcy (zestaw znanych marek typu Brembo, ATE, Zimmermann, to koszt około 1000 - 1100 zł). W moim przypadku poprzedni właściciel doprowadził do zużycia zestawu sprzęgła i dwumasy, koszt całego zestawu firmy LUK (sprzęgło, docisk, dwumas), to również koszt około 1000 zł. Podsumowując, jeżeli coś w tym samochodzi sie zepsje, to za max 1500 zł kosztu części da się to naprawić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena używanego 1.4 T-Jet 150 KM w DOBRYM stanie, to koszt ok 20-23 tysięcy zł. Radzę omijać tańsze sztuki, jednak nie jest to reguła. W tej cenie znajdziemy juz całkiem sporo samochodów, jednak w mojej opini, Bravo daje najwięcej frajdy z jazdy, posiadając przy tym mozliwość wygodnego podróżowania, na co skłąda sie zarówno wygodny dla pasażerów układ zawieszenia, jak i ilość miejsca wewnątrz samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z pomniejszych usterek, jedynie tylni zacisk hamulca wymagał regenerecji, koniecza tez była wymiana zużytego zestawu sprzęgło-dwumas. Trzeba tez czasem przeczyścić uszczelki na drzwiach, gdyz te w dolnej części czasem sie zatykają i zatrzymują wodę. Ostata rzecz, to przepalające się odblyśniki halogenów (nowe - 100zł/szt.)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Często opisywana w internecie skrzynia biegów M32, została wadliwie przygotowana dla tego samochodu. Praktycznie każdy egzemplaż jest przed, w trakcie, lub po regeneracji skrzyni biegów. W środowisku posiadaczy jest to usterka szczegółowo opisana, zarówno od strony początkowych objawów, jak i sposobów naprawy. Tutaj również maksymalny koszt to ok. 2000 zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
8,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d