Samochód stylistycznie bardzo fajny , przyjemny w prowadzeniu no i osiągi przy silniku t-jet 150KM zadowalające.
Wnętrze ma w sobie to coś nie jest takie proste i pozbawione polotu jak fordy, czy VW poprostu pomimo że samochód miałem prawie 5 lat i zrobiłem 100,tys km dalej można zawiesić wzrok na desce i czuć się przyjemnie w środku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to bez dwóch zdań najmocniejsza strona tego samochodu jest dynamiczny i bez awaryjny nigdy nie miałem problemu.
Natomiast samochód nabyłem z małym przebiegiem 60tys km i może nie zdążyli go zajechać odrazu po kupnie olej wymieniałem na Selena k Puree energy tak jak zaleca producent i przeważnie robiłem to dwa razy w roku bo robiłem rocznie 18-25tys rocznie i starałem się dbać o filtry i oleje . Więc może dlatego nigdy nie miałem żadnego problemu . Taka mała ciekawostka nie każdy wie ja też odrazu nie wiedziałem przy Turbinie jest specjalna śruba z filterkiem ma za zadanie zatrzymanie jakiś drobnych zanieczyszczeń żeby nie dostały się do turbo warto to zmieniac ja zmieniałem ją średnio co 35 tys. Gdy się dowiedziałem o istnieniu tej śruby z filterkiem i postanowiłem ją wymienić przy przebiegu około 90tys filerek w środku już nie istniał rozsypał się.....
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia natomiast jest najsłabszym podzespołem przed zakupem upewnijcie się czy nie ma skrzyni M32 wystarczy wpisać w google i wszystko jest jasne nie będę się rozpisywał napiszę tylko że miałem problem od samego początku z szumem i musiałem robić remont łożysk za ponad 2000tys zł po remoncie przejechałem jakieś 70-80 tys i wszystko jest ok biegi wchodzą płynnie i lekko.
Gdy za bardzo przeciagniemy samochód na pierwszym biegu to drugi bieg potrafi się nie wbić .Skrzynia ogólnie mało precyzyjna przy ostrej jeździe.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny jak najbardziej na plus sztywny układ jezdny i przewidywalne zachowanie na zakrętach.twardy trochę jak dla mnie ale może to przez felgi 17 na niskim profilu?
4,0
Karoseria
Karoseria zaczynała mieć pierwsze ogniska korozji na masce pod spodem dokładnie w miejscu gdzie wkładamy rękę żeby odbezpieczyć maskę na środku . A po za tym nigdzie nie zaobserwowałem żeby coś się działo.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko w porządku
5,0
Ergonomia
Z ergonomia też elegancko
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko odparowują szyby i samochód ogólnie szybko łapie temperaturę w zimę. Jedynie w lato klima mogła by trochę mocniej chłodzić ale tragedii nie ma.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca mam 1,83 i 92 kg wagi i miejsca jest więcej niż w starej Renault laguna ii kombi 2001r. A z tyłu lipa. Sam za sobą wsiadł bym ale kolana mocno by się wbijały w oparcie.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 130km/h robi się głośno tak więc trasa komfortowo do 130km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są tanie.wiekszosc przecież to fiat stilo .....
4,0
Stosunek jakość/cena
Mamy wyróżniajacy się samochód za śmieszne pieniądze z dobrą jednostka napędowa która potrafi ładnie wystrzelić z podswiatel .
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie działo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia M32!, ciągle padający przegub wewnętrzny z prawej strony, zamienniki słabej jakości a u Fiata bardzo drogo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
[l/100km]