Ponadczasowy wygląd i dynamika tworzą z tego pojazdu bardzo fajny samochód. Kupiłem go z racji designu i udało mi się trafić na silnik 150KM. Przy tej masie to bardzo dużo, można niejednokrotnie zaskoczyć jakieś Audi czy BMW że zostawia się je w tyle. Gdyby nie skrzynia biegów (GM M32), która nie jest precyzyjna i posiada wadę fabryczną, samochód byłby idealny.
Trzeba również bardzo uważać na dużych nierównościach oraz krawężnikach. Samochód ma bardzo niski przedni prześwit, jednak z tego powodu idealnie trzyma się w zakrętach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny i elastyczny, rwie z każdego biegu. Bardzo niewielkie zużycie oleju.
3,0
Skrzynia biegów
M32, czyli pięta achillesowa tego samochodu. Po zakupie często wywalał pierwszy bieg a 2 i 3 dość ciężko wchodziły. Po wymianie oleju przekładniowego jest znacznie lepiej, jednak skrzynia jest nieprecyzyjna - często zamiast 5 lub 6 wejdzie 3 lub 4, trzeba drążek pchać mocniej do prawej strony. Dodatkowo na drążku można wyczuć drgania, za które mogą odpowiadać albo padające łożyska, albo rozregulowane cięgna.
Sam szósty bieg jest niepotrzebny, wolałbym skrzynię pięciostopniową, ponieważ niewiele on daje. Różnica obrotów pomiędzy 5 a 6 przy tej samej prędkości to około 350/min.
5,0
Układ jezdny
Idealnie trzyma się drogi, pokonywanie zakrętów tym samochodem to sama przyjemność.
4,0
Karoseria
Bardzo delikatny lakier, zabezpieczenie antykorozyjne po 10 latach dało radę, nie ma nigdzie żadnej korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu bardzo słabo, jednak rekompensują to duże lusterka. Trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja pomimo pełnej sprawności nie jest lodówką, w poprzednim dwudziestoletnim samochodzie (Opel Astra), klima była lepsza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo wygodnie, jednak jak na samochód tej wielkości, z tyłu nie ma zbyt dużej przestrzeni na nogi.
4,0
Wyciszenie
Do 120km/h jest bardzo fajnie, później im szybciej tym głośniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało co się w nim psuje, serwisowanie tanie bo to Fiat. Jedynym kosztem będzie paliwo, bo silnik spali tyle ile mu się wleje, a przy ciężkim kopycie ma bardzo duży apetyt.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód (na 2018 rok) kosztuję w okolicach 20 tys. zł i robi na ludziach ogromne wrażenie zarówno pod kątem wyglądu, jazdy jak i jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyną rzeczą, która może paść w tym samochodzie będą łożyska w skrzyni biegów - trzeba na to zwrócić uwagę przy zakupie, lub liczyć się z kosztem około 1500zł za naprawę. Turbina i dwumasa przy dobrym kierowcy wytrzyma długo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
[l/100km]