Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Dysproz, 8 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Samochód posiadam raptem kilka miesięcy, ale po tym czasie mogę stwierdzić, że jest wart zakupu. Stanowi kompromis między jakością wykonania, a ceną. Jakość użytych materiałów jest całkiem znośna. Tu nie ma czego się wstydzić. W samochodzie nic nie skrzypi, czy trzeszczy. Układ jezdny jest "w sam raz" nie za twardy, nie za miękki, ale ten samochód nie jest autem sportowym, ani limuzyną. Najważniejsze, że prowadzi się w miarę pewnie i przewidywalnie. Samochód na 17 calowych alfelgach prowadzi się całkiem komfortowo. Nie nierównościach nie wybija zębów. Silnik jest naprawdę elastyczny, ale trzeba się do niego trochę przyzwyczaić, szczególnie jeżeli ktoś wcześniej jeździł japońcem. Co do spalania, to auto potrafi być ekonomiczne, jednak korzystając z pełni mocy, spalanie znacznie wzrasta. Cóż, coś za coś. Mam porównanie do Toyoty, którą wcześniej jeździłem i tu Fiat wypada całkiem dobrze. oby było tak dalej. Samochód naprawdę wart polecenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu na początku trzeba się trochę przyzwyczaić. Jest bardzo elastyczny, choć inaczej przyspiesza niż wysokoobrotowe silniki np Toyoty.
4,0
Skrzynia biegów
Początkowe biegi mają trochę za krótkie przełożenia. Skrzynia nie jest tak precyzyjna, jak by się chciało, ale ogólnie jest ok.
5,0
Układ jezdny
Po nie których opiniach, spodziewałem się czegoś gorszego, a tak, jestem mile zaskoczony. Zawieszenie w sam raz dla tego samochodu. Samochód prowadzi się pewniej niż np Toyota Corolla.
Komfort
3,0
Widoczność
Ograniczona widoczność do tyłu. Czujniki cofania wielce wskazane. Z przodu są za szerokie słupki i trzeba uważać, szczególnie na pasach.
5,0
Ergonomia
Wysztko pod ręką, nie ma problemu z ustawieniem i klimatyzacji, czy obsługą radia (sterowanie z kierownicy).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie i ogrzewanie i klimatyzacja spisuje się doskonale. Miłe zaskoczenie jest dla bardzo szybkiego i efektywnego programu osuszania zaparowanych szyb. Mały minus, za głośno pracującą sprężarkę klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest całkiem komfortowo. Przednie fotele może trochę krótkie, ale w ostateczności są w miarę wygodne. Nie męczą po dłuższej jeździe. Dla osób jadących z tyłu może być mniej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Samochód jest dobrze wyciszony. Przy wyższych prędkościach i obrotach silnika jest głośniej, ale to normalne. Zresztą, nie jest to limuzyna, a więc nie ma co oczekiwać cudów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się jeżdzi spokojnie, to z ekonomią nie jest źle. W ruchu miejskim, przy dynamiczniejszej jeżdzie, auto potrafi trochę spalić. Wskazana jest tu instalacja LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobre połącznie jakości do ceny. Skmochód jest skrojony na miarę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po ok 4000km od zakupu, brak jakichkolwiek usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d