Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

artecki, 9 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem zaskoczony jakoscia wykonania,wlasciwosciami jezdnymi i silnikiem choc tego oczekiwalem akurat po 150 koniach .Po przesiadce z mazdy kolejna zreszta w moim zyciu stwierdzilem ze czas oprzec sie stereotypom i pojsc w marke ktora zbierala przez lata pochlebne opinie.Szkoda ze nie ma nastepcy.Cale zycie bylem"wierny"japonskim markom i dalej mam do nich sentyment ale zbyt wiele niedociagniec spowodowalo ze decyzja zapadla o zakupie marki o ktorej 5 lat temu nawet bym nie pomyslal przez chwile.Mam nadzieje ze pomimo krotkiej eksploatacji bo kilkumiesiecznej nie bede zalowac wyboru.Mam nadzieje ze moja ocena pomoze potencjalnym nabywcom wachajacym sie przy wyborze uzywanego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Tutaj musze napisac ze jestem bardzo zadowolony z osiagow ,eleastycznosci i samego dzwieku silnika.Po zalaczeniu turbiny i wczesniejszym wcisnieciu przycisku sport usmiech na twarzy podczas wyprzedzania :)).Niektorzy zaskoczeni w samochodach innych marek ze fiacik przed nimi;)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia troche haczy podczas wrzucania "trojki".Problem latem przy wysokiej temeraturze z wrzucaniem poszczegolnych biegow ,glownie jedynki,trojki..Po przesmarowaniu wybieraka i linek smarem problem zostal prawie calkowicie wyeliminowany.Ogolnie dosc krotkie przelozenia plus za szosty bieg.Po rozgrzaniu dziala wg. mnie bardziej precyzyjnie niz przy zimnym silniku ...obiektywnie jednak uwazam ze w poprzedniej mazdzie lepiej pracowala skrzynia.
4,0
Układ jezdny
Mam wersje sport na 17 calowych obreczach i niskim profilu opon 225.Podejrzewalem ze bedzie bardzo twardo ,jestem pozytywnie zaskoczony bo jest naprawde znosnie,dobrze wybiera nierownosci i dobrze trzyma sie w zakretach.Zawieszenie okreslilbym jako sprezyste.Zawsze jesli komus przeszkadza zbyt twarde moze zmienic opony na 195/65/r16
Komfort
3,0
Widoczność
Troche przeszkadzaja przednie slupki,kwestia przyzwyczajenia,do tylu tez nie jest najlepeij,sytuacje ratuja fabryczne czujniki parkowania.Plus za ogromne wrecz lusterka zewnetrzne.
4,0
Ergonomia
Posiadam wersje ze sportowymi fotelami ,sa dobrze wyprofilowane i nie meczana dluzsszych odcinkach,zadnych boli plecow itp.Schowkki dosc plytkie ale poreczne,w mojej wersji" niepelny "podlokietnik,przyzwyczailem sie.Bardzo fajna sportowa kierownica,dobrze lezaca w dloniach, dajaca sie regulowac w dwoch plaszczyznach ze sterowaniem radia itp.Duzy bagaznik ,dosc ustawny ale minus za wysoki prog zaladunku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam klimatyzacje manulana...mam wrazenie jakby na pierwszym poziomie i klima i wentylacvja prawie nie opracowaly,odczuwalna praca od poziomu drugiego.Troche glosna.Spisuje sie dobrze .Zobaczymy jak zima.Przy zaparowaniu przedniej szyby pomaga raczej tylko wlaczenie klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 183 cm wzrostu i miejsca z przodu z pasazerem oceniam na bardzo dobrze.Nie ma tam tyle przestrzeni co w mazdzie premacy ale to inny segment auta.Z tylu moze nie jest zbyt komfortowo po odsunieciu max przednich foteli do konca ale tam niie jezdze:)
4,0
Wyciszenie
Tutaj mam dosc skrajne odczucia .Z jednej strony do 2500 obrotow jest cicho ,potem robi sie znacznie glosniej przy czym ten dzwiek silnika i wlaczajacej sie turbiny jak dla mnie nie jest uciazliwy a raczej przyjemny dla ucha.Myslalem ze bedzie jednak troche ciszej ale tragedii nie ma na pewno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kolejne zaskoczenie.Przy mocy 150 koni spodziewalem sie znacznie wyzszego zuzycia paliwa.Jezdze na dosc krotkich odcinkach w miescie i srednio komputer pokazuje mi zuzycie na poziomie 8.3 litra oprzy oczywiscie jezdzie z tzw"glowa"a nie wciskania pedalu gazu na maksa badz scigania sie spod swiatel bo wtedy i ze 12 na pewno spali.Dla porownania mazda z dwulitrowym silnikiem 131 koni w miescie nie chciala zejsc ponizej 9 litrow
5,0
Stosunek jakość/cena
Zastanawialem sie nad kilkoma innymi modealmi ,bralem pod uwage renault megane ,kia ceed,honda civic ufo,ale stwierdzielm ze najlepszy stosunek jakosci do ceny ma fiat ,ceny czesci bardzo przystepne,dla przykladu kompletny rozrzad z pompa wody niecale 300 zlotych!Abstrahujac dla mnie ten samochod posiada to cos .Jesli ktos nie traktuje auta jako tylko srodek do przemieszczania z czystym sumieniem polecam bravo ,najlepiej w wersji sport bo wtedy ma tzw.pazura z wygladu.Kwestia doboru silnika to indywidualne preferencje choc z tego co sie orientuje wiekszosc silnikow to udane konstrukcje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z wrzucaniem biegow jedynki i trojki,opisane wyzej,uciekajacy plyn chlodniczy po zakupie auta,okazalo sie ze obejma nie trzymala rury ,po wymianie ok.Podswietlenie panelu klimatyzacji,spalona zarowka ,niestety ze wzgledu na trudnosc dostepu do wymiany wykonane w aso:(
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co ,odpukac brak .

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d