Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Dominik, 4 lata temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Jako używany samochód w budżecie około 20 tysięcy, Bravo jest jednym z najlepszych samochodów. Używam go od 2,5 roku, ani razu nie odmówił posłuszeństwa. Kapitalny silnik T-Jet sprawia, że podróże w długich trasach są czystą przyjemnością. Jako że jest to silnik z turbodoładowaniem, można odczuć lekką dziurę w zakresie 1700-2000 obrotów. Przy bardzo dynamicznej jeździe autko potrafi spalić ponad 9 litrów. Jazda z prędkością 170-180 spalanie około 10 litrów, przy jeździe 90-110 pali przeciętnie 7.5 litra.
Wrażenia
5,0
Silnik
120 konna benzyna potrafi zawstydzić w trasie znacznie mocniejsze auta. Przy rozpędzaniu czuć jakby auto miało z 20 KM więcej. Bardzo dobra dynamika. Auto bardzo szybko zbiera się w zakresie 60-120 km/h. Przy ostrej jeździe potrafi spalić nawet 10 litrów na 100km. Zejście do katalogowego spalania w moim przypadku jest nierealne, jeżdżąc trasy 20 km dziennie Bravo pali 7,5 litra
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo, że auto posiada skrzynię m32, nie odnotowałem żadnych kłopotów, brak drgań czy haczenia skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dość dobrze. W związku z gorszym stanem dróg w moich okolicach (Kielce) zawieszenie jest odpowiednio dostosowane do warunków drogowych.
5,0
Karoseria
Auto ma 11 lat a na karoserii nie widać ani grama rdzy, poziom zabezpieczenia przed korozją jest bardzo dobry.
Komfort
4,0
Widoczność
Grube przednie słupki potrafią sprawić kłopoty przy jeździe w korkach.
5,0
Ergonomia
Plastiki przy zimniejszych temperaturach potrafią skrzypieć. Siedzenia dość dobrze wyprofilowane mimo że nie jest to wersja Sport. Po jeździe na długich trasach nie odczuwa się zmęczenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Transport dłuższych przedmiotów nie stanowi żadnego problemu. Bardzo dobra pojemność bagażnika, optymalny na większe zakupy. Dla kogoś kto jeździ np. do pracy ilość miejsca jest optymalna, nawet mimo jazdy w 5 osób, nikt nie odczuwa dyskomfortu.
4,0
Wyciszenie
Przy jeździe z bardzo wysokimi prędkościami w środku robi się dość głośno
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 2,5 roku używania koszty ograniczyły się do wydatków eksploatacyjnych (benzyna, oleje, filtry). Świetne dostępność oraz ceny części, kompletny rozrząd INA kosztował mnie 250 zł. Serwisy olejowo-filtrowe nie przekraczają 200 zł. Bravo jest bezawaryjne co pozwala na naprawdę niskie koszty użytkowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami drażniące potrafi być fabryczne radio, pomimo świetnego dźwięku z głośników, wyświetlacz radia potrafi zgasnąć, radio czasami nie odtwarza płyt CD. Po umyciu potrafią zaparować reflektory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d