Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Michał, 4 lata temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Autko prowadzi się bardzo pewnie na każdej nawierzchni
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie wiem jak w innych egzemplarzach, ale u mnie półośka wymieniona i łożyska przednie a przy sprzedaży łożysko w skrzyni biegów dość głośno dawało o sobie znać
4,0
Całokształt
Autko godne polecenia. Przejechałem nim 70 tyś km. w 4 lata i ani razu mnie nie zawiodło na drodze. Wnętrze przestronne, bagażnik dość spory jak na hatchback(400l). Ergonomia ok wszystko łatwe w obsłudze. Polecam wersję z dobrym wyposażeniem. Ja miałem wersję sport z climatronik i wygodnymi sportowymi siedzeniami. Nigdy nie czułem bólu pleców, nawet po długiej jeździe. Na minus dość wysokie spalanie(mi komputer pokazywał praktycznie cały czas 8.3 średnio przy czym na trasie jeżdżę spokojnie a w mieście potrafię przycisnąć), Kilka razy miałem też dość kosztowne naprawy. Wymieniona półośka (drgania na kierownicy przy przyśpieszaniu) i kilka innych, typu łożyska w obu przednich kołach. Przy sprzedaży okazało się, że skrzynia biegów się poddaje a konkretnie łożysko do wymiany. Mój egzemplarz kupiłem przy przebiegu 144 tys.(był wyjątkowo zmęczony jak na swój przebieg, ale nie był kręcony bo auto miało udokumentowany przebieg) a sprzedałem jak miał 212. Przy kupnie trzeba uważać na stan i na historię serwisowania. Ja, jak już z resztą pisałem, autko polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i dość dynamiczny. Na minus dość wysokie spalanie. Dobra kultura pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Generalnie jest ok, ale czasem miałem problem z wrzuceniem jedynki. Wymieniłem olej i problem pozostał. Na minus też ponoć często psujące się łożysko, które w moim fiacie też dawało o sobie znać pod koniec.
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest bardzo dobrze. Auto prowadzi się pewnie w każdych warunkach
4,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Ogromne słupki przez które kilka razy o mało nie miałem na masce rowerzysty i mała tylna szyba nie ułatwiają prowadzenia... poza tym ok
5,0
Ergonomia
Tutaj jest na prawdę ok. Wszystko intuicyjne w obsłudze. Nie mam nic do zarzucenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa już po 3 kmnawet przy lekkich mrozach. climatronik zadba o odpowiednią temperaturę wewnątrz bez przekręcania pokrętłami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer ok. Z tyłu trochę mniej, ale jak na tak małe autko to i tak nie jest źle.
4,0
Wyciszenie
Jest na prawdę bardzo dobrze. Przy 120 km. jest cicho a przy większych prędkościach robi się trochę głośniej, ale bez tragedii.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem jak w Polsce, ale w Holandii Bravo z dobrym wyposażeniem można dostać już za 2.500 euro. Moim zdaniem super stosunek ceny do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie żadnych drobiazgowych napraw przez 70 tys. km.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kilka było np. półośka, sprężyny w zawieszeniu i łożyska kół przednich.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
8,3
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d