Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Tom, 5 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo żwawy i przyjmenie pracuje.
4,0
Całokształt
Samochód bardzo poprawny. Wygląd to kwestia gustu, ale może się podobać zwłaszcza z zewnątrz. W środku przeciętny, ale widać fiat na prawdę wykonał dobrą robotę. W samochodzie jeździ się bardzo dobrze. Auto bardzo łatwo się prowadzi i sprawnie przyspiesza. T-jet pozwala jeździć powoli i oszczędnie, ale jeśli trzeba to i można przycisnąć. Śmiało radzi sobie na autostradzie, chociaż powyżej 140 zaczyna palić ok 8+. Jeśli mógłbym coś w nim zmienić, to fotele na wygodniejsze i dołożyłbym tempomat (kwestia mojego egzemplarza).
Wrażenia
4,0
Silnik
120km to absolutne minimum do tego samochodu. Miałem okazję przejechać się wersją bez turbo 90km i czułem się jakbym holował za sobą jeszcze jakieś auto - ogólnie był dramat, dynamika zerowa. 120km T-jet radzi sobie natomiast sprawnie. Nie jest demonem prędkości, ale jeździ lekko i przyjemnie. Ma wystarczającą moc na trasę i do miasta. W miarę bez stresu można nim wyprzedzać, a dzięki turbinie nie musimy go szlifować wysoko jak wolnossaka. Spalanie jest rozsądne, chyba że zaczynamy mocno go przyciskać, lub jechać powyżej 140kmh. Prędkości autostradowe w ogóle go nie męczą, ma jeszcze zapas mocy.
2,0
Skrzynia biegów
No tutaj słabiutko, Skrzynia jest mało precyzyjna i bardzo delikatna (podobno też awaryjna). Lubi coś tam przy zmianie biegów lekko stuknąć czy zakrzaczyć (zwłaszcza jeśli szybko chcemy zmienić bieg), ale podobno ten typ tak ma. No cóż jeśli się zepsuje naprawie i będę jeździł dalej. Na pochwałę zasługuje 6 bieg dzięki któremu w trasie możemy poruszać się z autostradowa prędkością w ciszy i niskimi obrotami silnika oraz rozsądnym spalaniem.
3,0
Układ jezdny
Auto nie jest przeznaczone do sportowej jazdy i szybkiego pokonywania zakrętów, ale samochód prowadzi się dobrze i pewnie. Jadąc autostradą nawet z dużymi prędkościami jedzie jak po szynach, można puścić kierownicę a auto i tak jedzie prosto.
4,0
Karoseria
Po 11 latach zero rdzy. Tylko drobne ryski wynikające z braku kultury innych kierowców. Podowzie też dobrze zabezpieczone.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest ok, trochę przeszkadzają przednie słupki ale można się przyzwyczaić. Tylna szyba dość mała, ale też to co trzeba przez nią widać. Na pochwałę zasługują fajne duże lusterka boczne, dzięki którym łatwo cofać bo wszystko w nich widać.
3,0
Ergonomia
Przeciętnie. Niby ma jakieś 2 miejsca na kubki, ale lepiej nic tam nie wkładać bo się przewrócą. Przyciski pod ręką, auto łatwo obsługiwać, nie przytłacza. Fajny klimatyzowany schowek. Brakuje mi tempomatu, ale to kwestia mojego egzemplarza. Średnio wygodne fotele w wersji podstawowej (trochę twarde i niedopasowane), być może w sporcie jest lepiej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja szybko i sprawnie chłodzi samochód. Ogrzewanie też daje radę, chociaż golf 4 szybciej mi się nagrzewał.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń jak na kompakt ok, 4 osoby podróżują wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutów, w ruchu miejskim, silnik przyjemnie mruczy przy przyspieszaniu, przy jeździe ze stałą niską prędkością prawie nic nie słychać. Na autostradzie nawet przy prędkościach 160 w środku słychać tylko szum powietrza i lekki pomruk silnika. Można spokojnie jechać rozmawiać lub słuchać radia. Jest na prawdę dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie wymiany eksploatacyjne, nic sie nie psuje. A części tanie. Podstawowe naprawy, meżczyzna może wykonać sam, pozostałe ogarnie każdy mechanik bo nie jest to technologia kosmiczna.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze, chociaż znaleźć zadbany egzemplarz na rynku wtórnym, zwłaszcza wśród niemieckiego gruzowiska igieł- "przebieg prawdziwy 1000%, bezwypadkowy 200%, pełen serwis 300%" jest ciężko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek, jedyna naprawa do tej pory to wymiana sprężyny przedniej, ale to wina mojej żony, bo zamiast omijać dziury mam wrażenie, że w nie celuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych napraw, chociaż trochę obawiam się o tą skrzynię. Liczę się z jej naprawą w przyszłości.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d