Silnik
: Przy delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu, na długich trasach przy prędkościach ok 130 km/h, z pełnym bagażnikiem i 2 osobach spalanie na poziomie 6,4 l/100km.
5,0
Całokształt
Bardzo lubię to auto! Wybierałem między Skodą Octawią, Mitsubishi Lancerem a Bravo i muszę stwierdzić, że wizualnie nie ma jak włoskie auta!
Duże jak na swoją klasę, zwrotne, szybki i praktycznie bezobsługowe..
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik żwawy pod warunkiem odpowiedniego wykorzystania turbosprężarki. Przy 2 osobach na pokładzie i załadowanym bagażniku pojemność 1,4 i 120 turbodoładowanych kucyków wystarczy.. Niestety 4 osoby + bagażnik dachowy + bagaż - i od razu czuć, że brakuje pojemności i momentu obrotowego. Umiejętne obchodzenie się z gazem gwarantuje w miarę rozsądne spalanie, ale wystarczy trochę sobie odpuścić by w mieście nie schodził poniżej 9l.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy przy wrzucaniu 1 bieg. Bardzo sporadycznie. Przełożenia raczej krótkie a biegi elastyczne.
5,0
Układ jezdny
Bezpośredni układ kierowniczy, nieduży promień zawracania. Zawieszenie dopasowane do Naszych dróg. Z tylu belka skrętna - może nie jest szczytem wygody, ale zdecydowanie odwdzięcza się bezobsługowością i pancernością!
Komfort
3,0
Widoczność
Jedyny mankament tego samochodu to widoczność do tyłu. Dealerzy zdali sobie z tego sprawę i chętnie dokładają za darmo czujniki cofania..
Świetne, duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam, gdzie powinno być. Mało schowków wewnątrz auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Posiadam klimatyzacje manualną i po "zamknięciu obiegu" chłodzi auto w moment. Zimą też nie ma problemu z ogrzaniem wnętrza nawet podczas dużych mrozów. Szkoda, że nie ma odmrażania przedniej szyby - nitek wpuszczonych w nią tak jak w Fordach lub np. Mazdzie 3.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca nawet dla 4 rosłych osób. Auto bardzo szerokie jak na swoją klasę i każdy z łatwością odnajdzie dla siebie miejsce.
4,0
Wyciszenie
Silnik benzynowy nie hałasuje za bardzo. Odczuwalny hałas tylko podczas podróży z bagażnikami rowerowymi / kapsułami na dachu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 7,5 litra od zakupu auta jest akceptowalne. Koszty serwisowe w porównaniu do konkurencji są bardzo dobre. Co 30 tys. konieczność wymiany świec zapłonowych - koszt ok 360 zł. Po przeliczeniu wszystkiego nie opłaca się diesel:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Super auto, świetnie wyposażone, segmentu C prosto z salonu w cenie, w której inne marki sprzedają kiepsko wyposażony segment B. Zdecydowanie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z rozmowami przez zestaw głośnomówiący wyeliminowany w serwisie przez wgranie nowego softu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
[l/100km]