Samochod jest idealny dla osoby mlodej, ktora na pewno doceni wyglad zewnetrzny samochodu jak i wnetrze, ktore jest o wiele ladniejsze niz w Ibizie, Golfie, Octavii czy nawet Passacie. Srodek jest naprawde bardzo ladnie skomponowany i wiele osob, ktore jezdzi drozszymi samochodami stwierdza, iz jest ladnie. Wyprzedzanie to bajka. Nieco gorzej jest ze spalaniem (na szczescie,zalezy od ciezaru nogi).
Aczkolwiek, widze na drogach tez wielu starszych uzytkownikow.Co im sie podoba? Trzeba ich zapytac:)
Balem sie wydajac 50tys na samochod, ale po niecalym roku stwierdzam, ze zakup byl bardzo udany. Na pewno kupilbym jeszcze raz. Bo co ja bym kupil za 50tys lepszego??!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to największy atut tego samochodu (nie jedyny!). Ładna kultura jazdy i konkretna moc sprawia,ze jezdzi sie baaardzo przyjemnie. Wyprzedzanie na trasie samochodow 150konnych to mozna powiedziec standard. Od 60 do 12 idzie jak burza. Troche glosny przy predkosci powyzej 120km/h, ale rzadko tyle jezdze(poza tym, jest radio).
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam wiekszych zarzutow. Czasem nie wchodzi wsteczny albo jedynka, ale to baaardzo rzadko. Wystarczy wrzucic inny bieg i jest w porzadku.
Zeby mniej palil trzeba sie namahac dzwignia. 6ty bieg jest rewelacyjnym rozwiazaniem-bez niego pewnie by palil z 15 w trasie:)
4,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Jezdzilem Fordem Focusem i w zakrety wchodzil lepiej. Ten wchodzi dobrze, ale ciut gorzej. Aczkolwiek, czesto zdarza sie,ze wjezdzam w zakret 80km/h a ktos z tylu zwalnia jadac nowym Passatem czy Toyota. Dobra jest funkcja city, zwlaszcza dla Pan, ktore nie musza sie nameczyc przy kreceniu kierownica na postoju.
Komfort
4,0
Widoczność
Czasami przeszkadza przednia lewa belka. Uwazam, ze to dobrze i zle. Zle bo malo widac, a dobrze bo jej masywnosc daje poczucie bezpieczentswa (zreszta Bravo testy przeszedl dobrze).
PS. Bravo ma te przypadlosc co i Punto - beznadziejny system spryskiwaczy!! Dobrze spryskuja tylko na postoju i duzej predkosci. Przy jezdzie z nieznaczna nawet predkoscia spryskuja jedynie ok 40% szyby.
Do tylu na poczatku sa problemy, ale to kwestia wprawy-nie uzywam juz nawet czujnikow(jak ktos nie musi niech nie traci pieniedzy).
5,0
Ergonomia
Bardzo ladna sylwetka budzi podziw wsrod wielu kierowcow ...zwlaszcza tych, ktorych sie przed chwila wyporzedzilo (w koncu to niby tylko Fiat)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie latem nie daje zbytnio rady, no ale w koncu po to jest klima, ktora dziala dobrze. Zima dosc szybko sie nagrzewa-2-3km(duzy plus).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest luzniej niz w Focusie, Ibizie, Cordobie, Polonezie, Astrze Classic czy Octavi I. Podlokietnik niestety to niewypal-za krotki zdecydowanie. Pasazerowie tez nie narzekali do tej pory.
4,0
Wyciszenie
Przy predkosci powyzej 120km/h troche za glosno. W Ibizie ladnie mruczy przy przyspieszaniu. Tutaj jedynie warkot:/
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie jest doskonale. Jezdzac w trasie na emeryta mozna zejsc do 6,5l (nie wierzcie w bajki,ze komus sie udalo ponizej!). W miescie 150tysto 8l minimum. NAtomiast, jezeli kazde swiatla beda nasze, wtedy w trasie ok 7,5-8l, a w miescie nawet 11l.
Jak ktos nie wierzy lub sadzi,ze dane producenta sa miarodajne, niech zajrzy na chociazby forum Fiata Bravo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja dalem ok 50tys(wyprzedaz rocznika pod koniec roku), a dostalem alu, czujniki i zimowki. Czego chciec wiecej?!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go od 8miu mscy. Bylem niedawno w serwisie:
mialem wymieniony glosnik, poprawiona uszczelke przy drzwiach i wymieniony boczek drzwi (przetarl sie) oraz odkleil sie wyswietlacz czujnika cofania.
Raz pojechalem na sprawdzenie (ok 30-40min) i naprawe (ok 2,5godz).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
[l/100km]