Zawsze chciałem kupić taki samochód ze względu na atrakcyjną stylistykę nadwozia, bezawaryjność, ładne wnętrze, konsola środkowa, deska rozdzielcza, nic nie trzeszczy podczas jazdy. Można porównać wnętrze Bravo do Focusa II, Niemiec wypada bardzo blado, brzydko i tanio. Przyjemnie, komfortowo się jeździ Fiacikiem. Słabo że w samochodzie krajowym 2010r. z przebiegiem 160000 tys.km trzeba było, już wymienić progi, najgorszy był od strony kierowcy, po wyczyszczeniu wyszła ogromna dziura, wcześniej trzeba było pospawać kolektor wydechowy i wymienić tłumik końcowy. Nie wiem czy wcześniej samochód był garażowany i czy zwracano uwagę na zabezpieczenie antykorozyjne. Podsumowując we Fiatach trzeba uważać na rdzę, za to mamy stabilną elektrykę,
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na moje potrzeby idealny ,jeśli chodzi o dynamikę, spalanie 7,3l. w zimie trochę więcej. Trasa przeważnie miasto, po za miastem. Nie interesowały mnie wersje z turbodoładowaniem, bo nie poruszam się często po drogach szybkiego ruchu, czy autostradach. Silniki słyną z niezawodności, co ważne nie muszę w ogóle dolewać oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze się nią operuję, jedynie wsteczny czasami wejdzie za drugą próbą.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie, np. Fordy są za twarde.
5,0
Karoseria
Bardzo ładna stylistyka zewnętrzna oraz wnętrze, środkowa konsola, deska rozdzielcza.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez problemu można się przyzwyczaić
3,0
Ergonomia
Schowek przed pasażerem spory i głęboki. Niestety przy miejscu kierowcy brakuje przydatnych miejsc na drobiazgi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeję i chłodzi, ale we Fiatach lubią parować szyby, gdy się nie włączy chociaż nawiewu na najmniejszą moc.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 178cm i szczupłej sylwetce mam mnóstwo przestrzeni za kierownicą, z przodu miejsca pod dostatkiem, z tyłu przeciętnie, duży bagażnik 400l.
3,0
Wyciszenie
Samochód jest średnio wyciszony, jak wiadomo stan wydechu na to wpływa również, a opisujemy ponad 10letnie samochody.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecnie to największy wpływ na koszty utrzymania ma inflacja, ceny paliwa
4,0
Stosunek jakość/cena
Tanie części, znana technika
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Parę razy w ciągu półtora roku użytkowania trzeba było wymienić żarówki z takich spraw czysto eksploatacyjnych. Występuję też czasami typowa usterka, zawiesza się radio- nie widać jaka stacja radiowa aktualnie włączona lub jak ustawiona głośność. Wystarczy wyłączyć zapłon i wszystko ok. Jak to w innych modelach słaba jakość elementów chromowanych- znaczek FIAT na klapie bagażnika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak poważnych usterek. Niestety trzeba było już wymienić progi, pospawać kolektor wydechowy, wymienić końcówkę wydechu.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
[l/100km]