Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

GrzegorzT., 6 lat temu
Silnik 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód prosty pod względem konstrukcji i jednocześnie wytrzymały, Dobrze zabezpieczony przed korozją, Ładna sylwetka przypadła mi do gustu. Użytkuję go od roku i przejechałem 20 tyś km. Jak do tej pory nie maiłem żadnej awarii. Za największe zalety tego samochodu uważam ładną sylwetkę, prostotę konstrukcji, solidne zabezpieczenie karoserii, tani w serwisowaniu, silnik idealny do LPG, skrzynia 6 biegowa, przyzwoite nagłośnienie audio. Za największe wady uważam niski prześwit, mało miejsca na tylnej kanapie, słaba widoczność do tyłu, słaba jakość materiałów użytych we wnętrzu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.4 90KM jest słaby i mułowaty, dopiero powyżej 3500 obr/min zaczyna się zbierać. Jednak nadaje się idealnie do LPG i w połączeniu z 6 biegową skrzynią może przypaść do gustu osobom które lubią się spokojnie toczyć po drodze. Silnik jest elastyczny przy niskich obrotach co też jest zaletą. Natomiast wadą jest duże zużycie oleju. Ja dolewam średnio co 1000km, ale auto od nowości (10 lat) jest na LPG i myślę że to jest powodem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzyna biegów 6 stopniowa manualna, przełożenia nie wchodzą idealnie (szczegółnie bieg wsteeczny), dzięki 6-tce. można zredukować spalanie do 7,5L / 100km średniego spalania.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie proste i tanie w serwisowaniu, Mam porównanie bo jeżdzę też niemiecką konkurencją i zawieszenie wydaje mi się odrobinę bardziej miękkie-komfortowe, Jednak myślę że jest wówczas gorsze wyczucie przyczepności szczególnie w połączeniu z gumowatym wspomaganiem kierownicy.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu kiepska widoczność, mała szybka tylnej klapy i szerokie słupki nie pomagają przy cofaniu. pozatym podobnie jak u konkurencji.
4,0
Ergonomia
Intuicyjna obsługa nie przysparza problemów w codziennym użytkowaniu, komputer pokładowy mógłby być lepiej dopracowany pod względem obsługi ale można się przyzwyczaić. Zimą mam problem z elektrycznymi szybami przednimi, przeważnie są zamarznięte i nie chcą się otwierać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja manualna pracuje dość płynnie i nie obciąża tak bardzo silnika. Chłodzenie przy najwyższych temperaturach jest raczej na średnim poziomie ale może to być spowodowane wiekiem auta, Natomiast na mrozach samochód też dość długo się nagrzewa w porównaniu z innymi samochodami jakie użytkowałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca powinien znaleźć dla siebie dobrą pozycję za kierownicą, ale wysocy kierowcy mogą zabrać z tyłu sporo miejsca na nogi pasażerowi, ogólnie miejsca z tyłu jest mało.
4,0
Wyciszenie
Umiarkowane wyciszenie wnętrza, dochodzą dźwięki pracy silnika i szum kół, natomiast przy prędkościach autostradowych da się podróżować komfortowo dzięki 6- biegowej skrzyni nie słychać wycia silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo trwały i tani w użytkowaniu, koszty paliwa na średnim poziomie 8 L / 100 km, przy jeździe na gazie o spalanie 2L wyższe.Ceny części zamiennych też jedne z najtańszych na rynku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na dzień dzisiejszy ceny 10 letniego egzemplarza od 15 tyś zł, a więc bardzo udany samochód w super cenie.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem żadnych oprócz spawania tłumika.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d