Auto z zewnątrz "fiatowskie" - czyli śliczne z wyglądu i z bardzo dobrą powłoką lakierniczą. Z kolei pod względem wnętrza i walorów jezdnych Bravo II absolutnie nie odpowiada stereotypom. Wszystkie elementy wnętrza świetnie spasowane, nieźle wyglądające materiały i całkiem sporo miękkich lub chociaż przyjemnych materiałów. Jak za tę cenę znakomity i bezawaryjny samochód dający przyjemność z jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest bardzo dobry, sprawny i w ogóle, ale niestety nieco zbyt słaby. Ewidentnie brakuje mocy przy pełnym zapakowaniu i potrzebie szybkiego przyspieszenia. Dlatego jeśli chcemy jeździć po mieście i na wyjazdy maks w 2 osoby (albo 2 plus dziecko :)) to 90 KM może starczyć, ale w innych przypadkach lepiej kupić brawo z silnikiem 120 KM.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pewna i płynna, choć z biegiem kilometrów nieco mniej "przyjemna". Biegi wchodzą bez problemów, a krótkie skoki lewarka pomagają w szybkim zmienianiu przełożeń. Ogólnie więc przeciętnie, ale bardzo przydatny na ekspresówkach i autostradach szósty bieg podnosi nieco ocenę!
5,0
Układ jezdny
Autem jeździe się doskonale! Z oponami 205 auto trzyma się drogi jak na szynach, nie straszne mu źle wyprofilowane zakręty czy duże szybkości. Ogólnie to chyba największy atut tego samochodu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jak to w hatchbacku. Zwłaszcza do tyłu szału nie ma, choć słupki C są dość wąskie. Do przodu i na boki dużo lepiej, choć tu z kolei słupki A nieco przeszkadzają.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki, pokrętła i schowki w zasięgu ręki i łatwe w ogarnięciu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno na cokolwiek narzekać, klima daje radę (do tego tania w obsłudze). Dodatkowo plus za nawiew na pasażerów z tyłu, co nie jest takie częste w tej klasie samochodów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest mnóstwo dla osób o wszelakich spotykanych gabarytach. Z tyłu troszkę ciaśniej - jeśli z przodu posadzimy osobę 195 cm, to z tyłu wygodnie zmieszczą się ludzie koło 175.
5,0
Wyciszenie
W prędkościach miejskich silnik nie istnieje. Poza miastem lekko i przyjemnie mruczy, dopiero na autostradzie jest w faktycznie słyszalny, ale na pewno nie "głośny".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania całkiem niezłe. Tanie przeglądy i materiały eksploatacyjne. Niestety silnik jak na swoją moc dość paliwożerny, ale na pewno nie ma dramatu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co ukrywać, że doskonała. W odróżnieniu od potocznych opinii o Fiatach wykończenie jest naprawdę niezłe, a materiały przyjemne - szczególnie tam, gdzie to naprawdę ważne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę problemów z elektroniką - a dokładniej nie z nią samą, tylko z czujnikami. Dwa razy w przypadku kontrolki silnika, raz ABS (przetarcie przewodu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie brak - do tej pory nie było żadnego kłopotu który unieruchomiłby auto, względnie wymagał poważnej dłuższej naprawy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
[l/100km]