Przejechałem Fiatem około 4 tys km dopiero. Całokształt oceniam dobrze. Przez 5 poprzednich lat jeździłem Focusami - mk I i mk II. Na ich tle Bravo wypada podobnie do nich, ma swoje plusy i minusy.
Ogólnie mam wrażenie, że gdyby to auto z tych samych podzespołów złożyli Niemcy to by był najlepszy hatchback obecnie - nie licząc oczywiście auto 2 krotnie droższych. Ale złożyli go Włosi więc czasem coś skrzypnie, plastik nie zawsze siedzi idealnie na swoim miejscu - prawdziwi południowcy:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik prosty - mocy niewiele ale tego się spodziewałem i tu nic mnie nie rozczarowało. Po przesiadce z Focusa 115km przez kilka pierwszych dni było mi ciężko:) Przyzwyczaiłem się i jest ok. Auto jak na 90 koni radzi sobie całkiem nieźle - w trasie po wrzuceniu 6 biegu jest bardzo cicho i komfortowo.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi ładnie a 6 bieg to bardzo fajna opcja.
5,0
Układ jezdny
Do Focusa nie ma nawet co porównywać, ale tragedii nie ma. Biorąc pod uwagę ile kosztuje wymiana tylnego zawiasu w Focusie a ile w Bravo to można wybaczyć mu to że trzeba czasem przyhamować przed ostrym zakrętem
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba jest bardzo mała i widocznośc jest kiepska. Sprawę rekompensują duże lusterka i ułatwiają manewrowanie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie super. Klima działa bardzo wydajnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca porównywalna do Focusa Mk II. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Plusem bardzo duży bagażnik jak na tą klasę.
5,0
Wyciszenie
Porównując do TI VCT w Focusie to auto jest bardzo dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic nie robiłem od czasu zakupu więc ciężko coś powiedzieć. Patrzyłem na ceny części przed zakupem i sa na niskim poziomie. Po zainstalowaniu LPG koszty utrzymania sa niskie. W trasie przy spokojnej jeździe udaje się zejść poniżej 8 litrów LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze. Z racji tego że to Fiat można wyrwać fajne auto z niewielkim przebiegiem z polskiego salonu za bardzo przystępne pieniądze. Straciłem 3 mce na poszukiwanie Octavii II z MPI która jest mocno przeszacowana.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje. Drobne świerszcze w kabinie zostały usunięte we własnym zakresie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
[l/100km]