Auto zasługuje na piątkę - nie ma sensu się powtarzać, uzasadnienie wyżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cóż - zdecydowałem się na to auto (określenie \"autko\" źle by zabrzmiało) i to w tej najsłabszej wersji zupełnie świadomie. Po kilku dniach użytkowania i przetestowaniu auta w różnych warunkach drogowych (miasto, wieś, lokalne drogi, drogi szybkiego ruchu) i różnych stylów jazdy muszę stwierdzić, że silnik 1.4 w najsłabszej 90-konnej wersji jest w porządku. Jeśli ktoś chce jeździć tak jak ja tj. bez szaleństw na drodze, to takie autko w zupełności wystarcza. Dźwięk nawet fajny, fajnie mruczy, w miarę elastyczny. Owszem nie jest to potwór pod względem mocy, ale dla normalnej i spokojnej jazdy jest jak znalazł. Pewnie ktoś mnie za tę ocenę zjedzie ale co mi tam:)
4,0
Skrzynia biegów
6-biegowa skrzynia jest po prostu fenomenalnym rozwiązaniem. Sprawia to, że jazda tym autem jest dużo bardziej elastyczna niż przy 5-biegowej. Jedyne do czego nie mogłem się przyzwyczaić z początku to ciężko wchodzące biegi - 2,4,6 i dlatego ocena skrzyni na czwórkę z plusem.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest ok. Auto fajnie trzyma się drogi, nawet przy względnie dużych prędkościach auto trzyma tor jazdy. Wspomaganie działa jak należy. Dla kogoś kto do tej pory jeździł bez tego udogodnienia od razu widać różnicę w komforcie jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność... dobra, ale nie powala na kolana. Martwego kąta nie widać niestety, tylne okno w klapie malutkie (ale to w sumie cecha charakterystyczna współczesnych aut z tego segmentu i segmentu niższego). Za to boczne lusterka zapewniają bardzo dobrą widoczność. Osobiście polecam montaż czujników parkowania - element wyposażenia nieoceniony. Rozwiązałem częściowo problem z widocznością do tyłu w ten sposób, że zakupiłem sobie lusterko panoramiczne (w Lidlu za 15 zł :) ), co pozwoliło usunąć częściowo martwy kąt, tak więc z czystym sumieniem wystawiam czwórkę.
5,0
Ergonomia
Ergonomia - każdy kto widział na żywo to auto przyzna, że pod tym względem niczego zarzucić nie można. Na minus (dlatego będzie piątka z minusem) jest to, że dość niefortunnie umieszczono uchwyty na kubki, przez co kiedy włoży się butelkę np. z lipton \"ice tea\" zmiana biegów jest troszkę niekomfortowa. Podobnie nie do końca przemyślana kwestia z głównym schowkiem. Ale to niewielkie minusy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W tej kwestii do niczego się nie można przyczepić, szybko schładza wnętrze. Jeszcze szybciej przy użyciu klimatyzacji i zamkniętego obiegu powietrza. Ogrzewania nie próbowałem jeszcze:) z oczywistych względów:):):)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo zarówno z przodu jak i z tyłu. Bagażnik duży, pakowny, osobiście wysoki próg załadunku mi nie przeszkadza. Fajne fotele, wygodne, dobre trzymanie boczne, tapicerka dobrej jakości. Generalnie pod względem miejsca i pakowności wystarczy na przeciętną czteroosobową rodzinę.
4,0
Wyciszenie
Silnik mógłby działać troszkę ciszej. Generalnie jednak auto jest dobrze wyciszone, bez jakichś niepokojących odgłosów, szumów itp. Nie jest to ideał, ale czwórkę z plusem dać należy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na wagę, wymiary i klasę auta spalanie jest w porządku. Jak pisałem wcześniej testowałem go w różnych warunkach i średnie spalanie wyszło na poziomie 7.1 l/100 km. Więcej do powiedzenia w tej kwestii będę miał po przejechaniu większej liczby kilometrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za to co otrzymamy w standardzie śmiało można powiedzieć, że na rynku lepszej oferty nie znajdziecie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie by o tym pisać, jednak do tej pory nic nie zauważyłem, aby coś się działo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać w niemalowane - oby takich nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
[l/100km]