Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Pablo, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Design samochodu, ogrzewanie, 400 litrowy bagażnik, i wnętrze Bravo. Szczerze mówiąc nie sądziłem, że włosi zrobią z taką klasą zarówno linię karoserii jak i środek samochodu.
5,0
Całokształt
Wystawiam 5 z minusem. Minus jest za brak mocniejszego silnika benzynowego w wersji podstawowej o mocy rzędu 110 KM np. skośnoocy do swojego rzekomego " kompaktowego przeboju " Kia Cee´d wrzucili motor 107KM. W kategorii "uroda" Bravo to prawdziwa Miss Świata, obecnie nie widzę w segmencie aut kompaktowych żadnej furki, która mogłaby być tą vicemiss i oby ta "miska" nie była tylko humorzasta czytaj awaryjna :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Poprzednio jeździłem Alfą 146 z motorem 1,4 TS 103km i porównam do tego samochodu. W niskim zakresie obrotów 2 -3 tys. Bravo jest elastyczniejszy, powyżej 3,5 tys obrotów nie ma tragedii, ale do Alfy nie ma co porównywać... Generalnie uważam, że auto o tej masie powinno mieć bazowy motor benzynowy o mocy ponad 100 KM. Przy włączonej klimatyzacji wyraźnie czujemy, że to tylko 90 KM.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, nie licząc kilku przypaków kiedy był malutki problem z włączeniem biegu. Osobiście podoba mi się krótki skok lewarka przy zmianie biegów. 6-sty bieg w tym aucie w zasadzie nie jest potrzebny - pojęcie dynamiki jadąc na 6 właściwie nie istnieje. Służy chyba tylko do zaoszczędzenia kilku szklanek benzyny podczas dalekich podróży.
5,0
Układ jezdny
W tym miejscu duży plus, świetne trzymanie drogi, kierowca nie ma najmniejszych problemów z czuciem jezdni. Bardzo ładnie zachowuje się również na typowej naszej dziurawej ulicy. Jeżeli chodzi o tłumienie nierówności, to w tym aspekcie, porównanie z moim poprzednim autem kompletnie nie ma sensu, bo na tle Bravo Alfą jeździło się niczym wozem drabiniastym.
Komfort
4,0
Widoczność
Patrząc do przodu nie ma najmniejszych problemów. W momencie gdy wsiadłem w salonie do tego samochodu i obróciłem się do tyłu wiedziałem, że koniecznie muszę kupić auto z czujnikami cofania. Ta niedogodność kompensowana jest w pewnym stopniu przez lusterka zewnętrzne, które są po prostu duże i wyśmienicie pokazują co tam się obok nas dzieje.
5,0
Ergonomia
Dla mnie bomba, nie mam żadnych problemów z którymkolwiek z przełącznikow jak również z odczytem ze wskaźników z deski rozdzielczej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus za osobny nawiew dla pasażerów siedzących z tył - z tego co wiem to nie jest to standard w segmencie C. Klima robi ten przyjemny chłodek dosłownie w kilka chwil po uruchomieniu, ale mnie najbardziej zaskoczyło ogrzewanie kiedy pewnego w sumie chłodnego ranka stwierdziłem, że ciepłe powietrze wydobywa się z kratek nawiweu po przejechaniu około 1 kilometra - oby tak w zimie jak będzie nie 10 sopniu plus tylko 20 minus :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem bez najmniejszych zastrzeżeń, woziłem z tyłu pasażerów bardzo różnego wzrostu i nikt nie narzekał, że mu ciasno. Kierowca nie ma żadnych trudności ze znalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą.
5,0
Wyciszenie
Bardzo wysoki poziom wyciszenia w szerokim zakresie prędkośći. Szczególnie należy podkreślić bardzo niski poziom szumów dostających się do uszu kierowcy podczas jazdy z dużą prędkością na autostradzie. Na wspomnianym już 6 biegu przy prędkości 160km/h w aucie króluje cisza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wymagam od auta, które waży ponad 1200 kg aby paliło tyle co Panda czy inny Yaris. Moim zdaniem dane odnośnie zużycia paliwa podane przez producenta są bardzo, bardzo trudne do osiągnięcia w praktyce, chyba, że ktoś uważa, że toczenie się to jazda. Poziom książkowego 8,7l w mieście (mieszkam w Krakowie) osiągałem jedynie bladym świtem kiedy ruch uliczny praktycznie nie istniał, a co drugie światła przejeżdżałem bez zatrzymywania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość użytych materiałów (wersja Dynamic) i ich spasowanie na bardzo wysokim poziomie. Jak dotychczas nic nie trzeszczy i nie skrzypi, oczywiście na dziurach czasem coś tam można usłyszeć ale to marginalna sprawa. Co do ceny, z tego co się orientowałem, to poza Kią Cee´d nie znajdziemy auta o podobnym wyposażeniu i silniku w tych samych pieniądzach, więc jak tu nie być zadowolonym
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać jeszcze żadna pierdółka nie pojawiła się w moim Bravo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie poważnych usterek występującyh po przejechaniu około 7 000 km. Oczywiście wiem, że się zdarzają ale mam nadzieję, że to nie będzie problem samochodów marki Fiat nowej generacji:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,8
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d