Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2

marek1712, 5 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Osiągi jak na 120KM/205Nm z ~2006 roku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Parujące reflektory - wada fabryczna
4,0
Całokształt
Wdzięczny samochód. Widać, że wyposażenie to rok 2006 ale tragedii nie ma. Pojazd bezawaryjny i tani w utrzymaniu. Nadwozie wygląda ślicznie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dobry - jak na 120KM/205Nm sprawuje się poprawnie. Nie ma problemów z odpalaniem latem czy zimą. Widać, że to produkt downsizingu. Po wciśnięciu pedału gazu spalanie rośnie jak szalone. Ponoć dobrze się sprawuje z LPG.
3,0
Skrzynia biegów
Nie lubię skrzyni biegów we FIATach. Wrzucenie pierwszego biegu to katorga. Tak było w moim Puncie, firmowej Pandzie którą kiedyś jeździłem, tak jest i w obecnym Bravo. Jeździłem ostatnio Trasitem Custom 2014 który ma krótkie przełożenia - jest o wiele lepiej.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Istnieje elektryczne wspomaganie znane z innych produktów FIATa - rzadko używam do parkowania w mieście.
5,0
Karoseria
Odporna na zadrapania acz delikatne ryski i odpryski można znaleźć. Samochód garażowany, po 5 latach progi i nadwozie całe. Na klapie bagażnika wyszedł jakiś bąbel - nie wiem czy nie jest to jakiś zatopiony paproch.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek A... echh, dość powiedzieć, że można przez niego nie zauważyć pieszego :( Widoczność przez tylną szybę "taka sobie" (ale to cecha nadwozia). Duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, "gruba" kierownica
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby być lepiej zimą. Przy -5°C trzeba przejechać jakieś 10km by naprawdę ciepłe powietrze zaczęło lecieć z nawiewów. Latem klimatyzacja manualna... chłodzi. Nie nazwałbym tego jednak lodówką.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na hatchbacka jest dużo miejsca. Przy wzroście 180cm i odpowiednio odsuniętym fotelu, za kierowcą jest miejsce na nogi (na głowę zresztą też). Fotel kierowcy jest na wprost kierownicy (co nie jest standardem w nowych samochodach!), wygodny, po oparciu głowy o zagłówek nie boli kark po przejechaniu kilkuset kilometrów.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h robi się trochę głośno. Dodatkowo zimą mocno słychać opony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak to FIAT - jest tanio. Bałem się, że sprężarka IHI i koło dwumasowe szybko się rozpadną. Minęło 95k km i dalej działają... Materiały eksploatacyjne wymieniałem w ASO - ceny wydają się być przyzwoite.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem bardzo dobry zakup - auto trochę niedoceniane. Nabyłem z wyprzedaży rocznika. Przez 5 lat użytkowania mnie nie zawiódł.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wadą fabryczną (parujące reflektory) i radiem Visteon (nie lubi ID3tag ze znakami inne niż ASCII) nie mogę się przyczepić do działania pojazdu. Polecam!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2