Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 2
godix,
11 lat temu
Silnik 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto bez watpienia warte swojej ceny, ma pare niedociagniec, ale ktory samochod ich nie ma? Samochod jest z pewnoscia wart polecenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po uruchomieniu na mrozie jest glosny i troche przypomina diesla, ale gdy sie juz nagrzeje pracuje bardzo przyjemnie i cicho. Silnik ma wystarczajaca moc do tego auta i umozliwia bezstresowe wyprzedzanie, elastycznosc jest swietna. Niestety przy niskich obrotach (szczegolnie przy zmianie z 1 na 2 bieg) wyczuwalna jest turbodziura, ale tak juz maja te silniki z turbo.
3,0
Skrzynia biegów
To zdecydowanie najgorsza czesc tego samochodu, byc moze dotyczy to tylko mojego egzamplaza, otoz skrzynia potrafi niezle zahaczyc, gdy jest zimna, a gdy jest juz ciepla to zmiana z 2 na 3 jakbym tego nie robil to zawsze ten drazek wskakuje na miejsce 3 biegu jakos dziwnie z lekkim haczeniem, a samochod jest przeciez prawie nowy, moze sie jeszcze wyrobi. Za to dlugosc przelozen jest bardzo fajna, nie trzeba czesto siegac do lewarka.
4,0
Układ jezdny
Samochod prowadzi sie stabilnie, pewnie, jest stosunkowo twardy, ale mimo to przy wiekszych predkosciach potrafi sie przechylic na zakrecie, no ale taki jest urok samochodow z belka skretna. Jednak twarde zawieszenie umozliwia zapakowanie samochodu czym sie chce i mozna smialo ruszac w droge.
Komfort
3,0
Widoczność
Bravo niestety jest piekne i na tym cierpi widocznosc, slupek A bardzo czesto zaslania mi osoby ktore przechodza przez zebre, trzeba BARDZO uwazac zeby kogos nie rozjechac, lusterka boczne sa duze i bardzo dobrze wszystko w nich widac. Przez lusterko wsteczne mozemy dostrzec kto jedzie za nami
i zobaczyc jak pracuje wycieraczka, w sumie to tyle.
4,0
Ergonomia
Mam obsluge radia oraz Blue&Me z kierownicy, takze wszystko moge obsluzyc za pomoca palcow, albo komunikatow glosowych. Mam 185 cm wzrostu i nie sprawia mi problemu zajecie miejsca za kierownica, regulacja foteli oraz kierownicy jest odpowiednia i nawet z kazdej pozycji fotela da sie bez przeszkod obslugiwac caly samochod.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima nagrzewa sie szybko, odmrazanie szyb jak i lusterek pracuje bardzo sprawnie. Co do chlodzenia latem, jeszcze zobaczymy, poniewaz auto kupione zostalo jesienia.
Lato: klimatyzacja dziala bardzo dobrze, chlodzi szybko i wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzen dla kierowcy jest odpowiednia i nawet kierowca do 2 m wzrostu jest w stanie dobrze ustawic sobie fotel, niestety jezeli siedze jako pasazer z przodu (185 cm) siedzi sie bardzo wysoko i nieprzyjemnie, gdyz fotel pasazera ma pod spodem schowek, ktory jest mi zupelnie niepotrzebny i przez to nie ma regulacji wysokosci fotela. Schowek jest standardem w najbogatszej wersji niestety...
Z tylu jest bardzo szeroko i nawet 3 osoby moga komfortowo podrozowac i maja miejsca na kolana.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest przyzwoite, chociaz jezeli jedzie sie po mokrej nawierzchni na zimowych oponach to baaardzo jest slychac i jest to dosyc nieprzyjemne. Na innych nawierzchniach jest ok, nawet przy duzych predkosciach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie trudno zejsc ponizej 9 litrow. Srednio jest to od 9.5 do 11.5 w korkach. Na trasie przy delikatnym obchodzeniu sie z gazem (jazda bynajmniej nie emerycka) 6-6.5 litra.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakosc/cena bije wszystkie kompakty. Kupilem auto z wyprzedazy rocznika i dostalem gigantyczny rabat.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zdazylo mi sie ze komputer zwariowal, ale po odczekaniu minuty wszystko wrocilo do normy.
Po 10 tys nic sie nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Poki co jest za mlody.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
[l/100km]