Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Krzysiek Harasimiuk, 19 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 110 tys. km
Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dość szybko zestarzał się moralnie, zastąpiony fajniejszym Stilo. Jeździ fajnie, wygodny, cichy i oszczędny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłoby więcej niż dobrze, ale psuje się przepływomierz. Od założenia jest tylko coraz gorzej. Nie wytrzymuje 60 000km. Hej tam w FIAT, nie kupujcie przepływomierzy w Boschu. Stosunkowo mocny, oszczędny. Fajny.
4,0
Skrzynia biegów
Za miękkie zawieszenie silnika i skrzyni. Ale to w większości aut nie tylko w Fiatach. Skrzynia działa i się nie psuje. Za słabe sprzęgło do rasowania silnika.
5,0
Układ jezdny
Najlepsze w całym samochodzie. Udany kompromis między twardością i komfortem, bez pretensji do sportu, bardzo lekko działające wspomaganie. Układ kierowniczy bezpośredni i czuły. Są lepsze ale w mocniejszych wozach. W megane ze 150 konnym silnikiem jest gorzej.
Komfort
3,0
Widoczność
duże słupki małe szyby, kiepsko. Przerost formy ale mi się podoba.
4,0
Ergonomia
Dobry -. Szkoda, że elementy instrumentarium z upływem czasu się niszczą - nieproporcjonalnie szybko. Klamki, pokrętła, fotel się kiwa, gasną żaróweczki....Ale wszystko na swoim miejscu i działa. W megance jest gorzej. Aha. Pedały są za blisko i jak wciskam gaz to but zawadza o pedał hamulca, buuuu...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Za mocno się grzeje środkowy tunel. Parzy w nogę. Poza tym nie może być lepiej. Mam klimę półautomatyczną, świetnie wysusza powietrze, więc nie wiem co to zaparowane szyby. Działa wydajnie i szybko. Jak kto miał Lanosa to doceni Bravo pod tym względem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciasno jak to w kompaktach. Zupełnie przeciętnie. Oceniłem na dobry, bo fotel wraca na swoje miejsce po złożeniu. Nie trzeb ustawiać fotela za każdym razem jak ktoś siada z tyłu.
5,0
Wyciszenie
Zaskakująco cicho. Naprawdę. Megane jest znacznie głośniejszy w całym zakresie prędkości. Mam 2.0 megane - ten sam rocznik przebieg i rocznik. Daję słowo - głośniejszy niż bravo. I gdyby nie osiągi meganki to jeździłbym tylko bravo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pozwolę sobie na kolokwializm: ZERO PYTAŃ.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety z godnymi polecenia silnikami JTD i mocniejszymi benzyniakami drogie. Ale warto, bo są lepsze niż opinia o nich.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małych usterek sporo. Psują się duperele - klamki wewn. i zewn, system podnoszenia foteli, fotel kierowcy trochę się kiwa. Swiatła przednie tracą masę i słabo świecą (czasami przygasają). Schodzi guma z przełączników. Nie jest dobrze.....
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słabnie silnik. Wymienisz przepływomierz i od tej pory jest coraz gorzej. Bardzo szybko ubywa po koniu, po koniu....Bosch dał d.... Więcej usterek - wszystkie z komory silnika - osprzęt. Słaba obudowa alternatora. Ale nic z czym sobie nie poradzę.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo I