Silnik
: Silnik JTD w tej kategorji cena, rocznik i konkurencja nie ma nic lepszego.
4,0
Całokształt
A jednak FIAT !, pod wieloma względami bije konkurencje mocno. Pozytywnie jestem zaskoczony blachami na tym wozie, po 9 latach zero rdzy. Dobre hamulce, samochód staje dęba. Bardzo dobra jednostka napędowa 1.9 JTD - pierwsza jednostka common rail, cicha, elastyczna, i ekonomiczna, średnie spalanie poniżej 6 l/100km. W porównaniu 1.9 TD Volkswagena na pompowtryskiwaczach trochę kiepsko wypada. Od ponad 6 miesięcy leje tylko bioestra z stacji bliska, zrobiłem na tym paliwie ponad 10 tyś. i wszystko OKI ! Jednostka pracuje ciszej, zero czarnych dymów przy mocnym gazowaniu, bioester jest średnio tańczy o 40 - 50 gr na litrze niż olej napędowy, więc warto się zastanowić. http://www.e-biopaliwa.pl/ Wady - kiepskiej jakości plastiki w środku, klamki dziadostwo numer jeden. Fiat Bravo 1.9 JTD to ciekawa opcja, za niewielką kasiorę mamy bardzo konkurencyjny samochodzik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczna i bardzo cicha jednostka napędowa, 105 KM swoje robi. Świetna jednostka napędowa.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
w porównaniu z konkurencją fiat 1.9 JTD wypada znakomicie,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Każdy samochód jest wart kupna, warunek za ile go kupimy. Za fiatem przemawia, dobre blachy, super silnik. Bogate wyposażenie - klimatyzacja, poduszka, ABS,
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie wszystko OK
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regeneracja turbo sprężarki, przebieg 173 000 - koszt 700 zł.
Wymiana sprzęgła, przebieg 186 000 - koszt 500 zł ( tarcza, docisk, łożysko oporowe )
Trzeba być świadomym tego że to są elementy eksploatacyjne które maja swoja żywotność i padają w każdym wozie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]