Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

andee, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 245 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo I 1.6 16V 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Świetna karoseria z blachy ocynkowanej. Mam parę odprysków na lakierze spowodowanych m.in. kamieniami jednak nie ma żadnych ognisk rdzy! Golfy w tym wieku są już zżerane przez rdzę. Wiem coś o tym, bo byłem posiadaczem zarówno Golfa II jak i III.
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Z powodu swojego wieku raczej proponuję osobom jako pierwszy samochód lub tym z mniej zasobnym portfelem. O klasę przewyższa chociażby Golfa 3. Lepsza stylistyka nadwozia i wnętrze, którego nie powstydziłyby się samochody produkowane po 2000 roku. Wielu podróżujących ze mną osób nie wierzyło mi gdy mówiłem im, że ten samochód został wyprodukowany w 1995 roku :) Bez wachania kupiłbym ten samochód jeszcze raz. Jestem na tyle zadowolony, że pojeżdżę nim jeszcze ze 2 lata i dopiero wtedy zmienię na coś z rocznika powyżej 2005 :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze. Wprawdzie do 2500 obr/min przy ekonomicznej jeździe nie generuje dużej mocy, ale na zatłoczonych ulicach to wystarcza. Od 2500 obr/min w górę czuć duży przypływ mocy. Silnik 1.6 16V kocha wysokie obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Mięciutkie przełożenia dają duży komfort w prowadzeniu. Aż chce się zmieniać biegi :) Skrzynia biegów zaskoczyła mnie pozytywnie po złych doświadczeniach z japońskiej topornej skrzyni w Nissanie Primera...
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo ładnie trzyma na zakrętach, ale jest dosyć sztywne. Dobre do agresywnej jazdy lecz raczej na dobre drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność dobra. Minusik za dosyć grube słupki z przodu. Widoczność w bocznych lusterkach mogłaby być odrobinę lepsza. Zwłaszcza, że samochód prowokuje do wyprzedzania.
5,0
Ergonomia
Wszystko łatwo dostępne i w zasięgu ręki kierowcy. To mnie bardzo zadowoliło w tym samochodzie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra wentylacja, bardzo dobrze pracuje zimą przy zwiększonym parowaniu. Jazda samemu to czysta przyjemność, jednak po zapełnieniu samochodu kilkoma osobami słabo odparowuje boczne szyby. Ale wystarczy trochę częściej pokręcić przy wentylacji i widoczność wraca.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu dużo miejsca. Zwłaszcza tył bardzo pozytywnie zaskoczył mnie jak i osoby, które miały okazję tam podróżować. Jak na ten typ samochodu przestrzeń według mnie jest bardzo dobra.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie należy do przeciętnych. Ja niestety jeżdżę bez katalizatora więc na dłuższą metę odczuwa się zbyt wysokie natężenie hałasu. Ze sprawnym katalizatorem jest pewnie o niebo lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa LPG na poziomie 8,5 l. przy spokojnej jeździe. Nawet przy szaleństwach nigdy nie wszedłem ze spalaniem powyżej 11 l./100 km. Spokojna jazda na trasie z prędkościami ok. 100 km/h daje spalanie w granicach 8,2 l. LPG. Średnio za 100 przejechanych kilometrów płacę 19 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bolączką jest wysiadająca tylna wycieraczka. Trudno znaleźć Fiata Bravo ze sprawną wycieraczką. Używany a sprawny element ciężko znaleźć i raczej się nie opłaca, a nowy to koszt rzędu min. 250 zł. Często przepalają się sterowniki a jeszcze częściej korozja dopada trzpienie co blokuje mechanizm. Mój egzemplarz ma już 15 lat i duży przebieg, ale oprócz tylnej wycieraczki niesprawny jest tylko zamek bagażnika. Ale nie regeneruję go, bo jest jeszcze rączka do otwierania obok siedzenia kierowcy :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek. Jeśli dbasz o samochód i wymieniasz wszystko na czas to będzie długo cieszył właściciela. Ja jeżdżę nim od przbiegu 210 000 km. Teraz powoli dochodzi do 250 000 i ostatnio mechanik powiedział, że w samochodzie nie ma się do czego przyczepić bo chodzi świetnie. W tym czasie wymieniłem jedynie termostat i korek zbiornika płynu chłodzącego. O wymianie elementów zawieszenia nie będę wspominał, bo to rzecz którą wymienia się w każdym samochodzie. Jednak ja wymieniałem oryginalne części więc długo musiały cieszyć poprzednich włacicieli, a mechanik stwierdził, że widział te elementy w gorszym stanie...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo I