Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Adam 1,6 GT, 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wbrew krążącym opiniom jest to bardzo niezawodny samochód, poza tym silnik 1,6 jest bardzo żwawy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Pękające obudowy alternatorów
Zawieszenie : Za słabe zawieszenie jak na nasz krajowy tor przeszkód
5,0
Całokształt
Samochód bardzo dobry, o ładnej ponadczasowej linii, bardzo przyjemnie się nim podróżuje, fotele są bardzo wygodne, bagażnik może nie za duży ale w końcu to auto klasy compact, w mieście idealnie się sprawdza, jest mały zwinny i wszędzie można się nim wcisnąć. Co do krążącej opinii o Fiatach że są to graty, są bzdurą wystarczy dbać o auto a nigdy nas nie zawiedzie JAK DBASZ TAK MASZ.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry silnik, bezawaryjny, na trasie oszczędny w mieście niezbyt, ale to pewnie dlatego że mam ciężką nogę. Powyżej 3500 dostaje kopa, wtedy zaczyna się zabawa. Na wyścigi może się nie nadaje, ale niejeden się zdziwił przy starcie spod świateł :) Na trasie dopuszczalnym obciążeniem są 2 osoby + niewielki bagaż wtedy wyprzedzanie nie sprawia żadnych problemów, redukcja na 3 i zanim się człowiek obejrzy już po kłopocie. Instalacja gazowa sprawdza się ale nie jest to coś co bym polecał do tego samochodu, nie wiem czy tylko mój tak ma ale zdarzają się gaśnięcia, czy problemy z odpaleniem.
4,0
Skrzynia biegów
W sumie bez zastrzeżeń, jedynym mankamentem jest zgrzytający bieg wsteczny, ale tą przypadłość mają niestety wszystkie bravoloty.
5,0
Układ jezdny
O ile wszystko jest sprawne, są dobre opony to trzyma się drogi wyśmienicie, nigdy nie miałem żadnych niespodzianek co do zachowania samochodu ( a zjeździłem nim Polskę kilkakrotnie wzdłuż i wszerz)
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu do innych samochodów widoczność do tyłu jest dość dobra, przy patrzeniu w przód trochę przeszkadzają przednie słupki, jednak kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko jasne i czytelne, żadnego problemu ze znalezieniem właściwego przełącznika, jest kilka schowków, tak więc bez zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znanym problemem jest parowanie szyb w czasie deszczu (klima skutecznie temu przeciwdziała) poza tym nie mam jakichś większych uwag, może klimatyzacja mogłaby być bardziej wydajna w czasie upałów, ale i tak bardzo milutko chłodzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze żadnego ścisku ani obijania się łokciami z pasażerem, z tyłu natomiast nie interesuje mnie to bo tam nie jeżdżę :] Jednak z relacji moich pasażerów to jest sporo więcej miejsca niż w Golfie III (podróż ok 200 km z tyłu 2 osoby i pies, brak jakichś szczególnych narzekań). Niezbyt wygodne może jest wsiadanie czy wysiadanie ale tak to jest w samochodzie 3 drzwiowym.
4,0
Wyciszenie
Dość dobre, przy większych prędkościach (pow. 130 km/h) szum wiatru jest dość znaczny, silnik słychać ale nie jest to w jakiś sposób uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja z racji oszczędności mam zamontowany gaz (niestety) więc spalanie w mieście 11-13 L (rośnie wprost proporcjonalnie do wciskania prawego pedału) na trasie przy prędkości ok 110 - 120 bez klimy najmniej to 7,6 L norma (ok 130 km/h + klima) to 9 L, Benzyna na trasie (120 km/h bez klimy) to 5,5 L w mieście nie liczyłem. w sumie cen napraw nie znam bo przez cały czas użytkowania wymieniłem wahacz, łożysko koła i musiałem alternator regenerować, ale koszty części dość niskie
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niewielkie pieniądze można mieć bardzo ładne autko, z dobrym silnikiem (wystrzegać się 1,4 benzyna, mają wadę konstrukcyjną mianowicie zbyt słabe smarowanie silnika) z dobrym wyposażeniem (klima, pełna elektryka) które jeśli będzie się o nie regularnie dbało długo nam posłuży.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fotele się przecierają, gąbka z przedniego fotela zaczyna się rozpadać i niezbyt to wygląda (tapicer jednak załatwi sprawę), poza tym czasami coś gdzieś zaskrzypi, zastuka, denerwującym mankamentem jest kierunkowskaz który w pewnym położeniu kierownicy po prostu się nie włącza (ogranicznik) w innych modelach też się to zdarza ale tutaj jest akurat w takim położeniu które jest bardzo często używane.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mój egzemplarz może nie jestem wyjątkiem ale jest po prostu dobrze utrzymany i zadbany dlatego zrobienie traski 1200 km nie jest dla niego niczym szczególnym, bardzo często podróżuje po Polsce, NIGDY mnie nie zawiódł nie miałem najmniejszego z nim problemu. Z tego co wiem to dość częstym mankamentem jest pękanie obudów alternatorów ale wystarczy na allegro kupić altka ze wzmocnioną obudową i jest spokój. Poza tym zawieszenie może nie wytrzymywać naszych dziur (wina raczej dróg niźli samochodu).
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34

Fiat Bravo I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Bravo I