Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Piotr-konkretna ocena, 17 lat temu
Silnik 1.6 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Karoseria ocznk nawet 10l nie ma grama rdzy, oczywiście jeśli nie bite.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Falujące obroty, usterka do naprawy za nie wielkie $$
Zawieszenie : Jak to we fiatach tulejka padnie, sworzeń niestety wymiana razem z wahaczem ponieważ jest zintegrowany
Układ elektryczny : drobnica, a to jakiś zimny lut a to brak masy wszystko do zrobienia za nie wielkie pieniążki
3,0
Całokształt
Cóż F. Bravo polecałbym ludziom młodym, dynamicznym, lubiącym szybką jazde.. Jest wizualnie ładnym autem. Jego linia z samochodów które wyszły jako konkurenci sie umywają. Napewno autem bezawaryjnym nie jest, ale zrobisz to za nie wielkie pięniodze. Nawet głupi przykład ceny rozrządu porównajcie na allegro ile kosztuje do Fiata a ile do innych modeli, ile kosztują tuleje, tarcze itd.. zauważycie różnice.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 16V to jedyny słuszna jednostka napędowa w tym modelu. I każdy kto ma lub miał te auto moze to potwierdzić. Miałem poprzednika 1.4 12V, to powiem że ma się on ni jak: po 1: spalanie porównywalne po 2: jednostka 1.4 12V była i jest bardziej wadliwą jednostką napędową. (np. zacierający się wałek) Jednostka 1.6 16V to naprawde niezły motor w tak stosunkowo nie wielkim kształtem samochodem. Jest szybki, dobre przyśpieszenie, choć nie ukrywam że przy ciężkiej nodze potrafi 10-11l się napić. Ale wiadomo coś za coś ;-)
3,0
Skrzynia biegów
jak to w Fiacie czasem pozwoli sobie paść. Przypadek mój w 1.4. To o trwałości :) Co do przełożeń ... hmmm kwetsia przyzwyczajenia ale masełko to to napewno nie jest ;-)
4,0
Układ jezdny
Dobry kapeć powiedzmy 195 auto naprawde ładnie trzyma się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
słupeczki z przodu troszku przysłaniają na skrętach reszta ok.
5,0
Ergonomia
auto pomimo swojego wieku wciąż wygląda młodo. Linia nadwozia, lampy, to wszystko sprawia, że auto może się podobać. Szczególnie młodym kierowcom.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima działa bez zarzutu choć mogła by chłodzić szybciej, trzeba kontrolować filtr przeciw pyłkowy bo nieraz szyby potrafi zaparować w najmniej oczekiwanym momencie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest naprawde sporo miejsca dla 4 osób. Bagażnik no cóż... jak to w 3-drzwiowym. W dwie osoby na wakacje sie zabierzesz w 4-y trumienka na dachu :)
5,0
Wyciszenie
Miałem porównanie ponieważ posiadałem auta przed i po liftingu. Powiem, że różnica jest kolosalna. Po lifcie w aucie jest cicho, nie ma nadmiernego trzeszczenia plastików
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
żużycie Paliwa w miescie 10l sporo ale to norma w 16V, na trasie udało mi sie przy jeździe kapeluszowej zejść do 6,8l na 100 90 km/h. Przy depnięciu i wyciąganiu koni z maski 10-11 również połknie. Ceny przeglądów nie duże, komputer ok. 50-70zł oczywiscie omijamy ASiO ;-) bo tam 150. Ceny napraw nie są wygórowane. Fiat to zło każdy mówi ale zło które naprawisz za tani pieniądz i trzeba o tym pamietać.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto ładnie wygląda stosunkowo nie wielkie pieniądze kosztuje. Jednak jesli zastanawiasz nad kupnem F. Bravo a masz 7-8 tysiecy to sie zawiedziesz... bo kupisz zwłoki. dobre i zadbane egzmplarze pow. 10-12 tysiecy. Szukajcie nalepiej po liftingu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34

Fiat Bravo I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Bravo I