Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Marcin, 17 lat temu
Silnik 1.4 80KM 59kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Bravo I 1.4 80KM 59kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto ma złą opinię,choć mój egzemplarz jest przykładem że przy normalnej, rozsadnej eksploatacji może długo posłużyć.Przebieg mam oryginalny i do tej pory nie mogę narzekać.Brak poważnych usterek, niegdy nie odmówił posłuszeństwa na drodze. Cenię jego linię nadwozia i duży jak na tę klasę komfort.
Wrażenia
3,0
Silnik
Obiegowa opinia to że dużo pali i ma słabe osiągi.Spalanie dla LPG podałem w tabeli-jazda normalna 90-110/h gdzie się da.Na benzynie min. w trasie 6l, średnio około 7. Dziwi mnie opinia o niskich osiągach, wg mnie jest całkiem żwawy, mam porównanie z astra 1,6 75km i Bravo wypada lepiej,fakt astra spala trochę mniej.Silniki te słyną z awarii wałka rozrządu-przyczyną tego są niefachowe naprawy lub zbyt rzadka wymiana oleju lub jego zła jakość a raczej kiepskie właściwości myjące.Najlepiej jak ten silnik od początku pracuje na pełnym syntetyku 5W40 (ja leje np Lotos) -efekt to czyste wnętrze silnika i brak możliwości zapchania magistrali olejowej ,która smaruje wałek rozrządu.Jak dotąd z silnikiem nie mialem żadnych problemów.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę krótkie przełożenia,astra 1,6 ma znacznie dłuższe stad pozwala na ekonomiczniejszą jazdę.Praca drążka ok.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobre trzymanie drogi.Mam nowe amortyzatory (po 105 tys. km) polecam KYB gazowo-olejowe. Trąbią wokoło że bardzo kiepska trwałość zawieszenia (wahacze).Powiem tak, kiepska to jest jakość stosowanych zamienników wahaczy, ja do tej pory (114tys)mam oryginalne i dopiero teraz na przeglądzie wyszedł luz na jednej tulei.Zaczyna być to słyszalne.Jedyny dobry zamiennik to wahacze TRW-produkuja dla fiata na pierwszy montaż cena jednego 220zl.
Komfort
4,0
Widoczność
Czasem trzeba się wychylić za przedniego słupka,ale ogólnie ok.
4,0
Ergonomia
OK.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to w aucie bez klimy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca,szczególnie z przodu.To bardzo szerokie auto-jego szerokość to 175mm-jak aut klasę wyżej.
4,0
Wyciszenie
Normalnie, wręcz cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tabeli zużycie dla LPG. Benzyna śr. 7 ,gaz średnio 9. Silnik nie zużywa zupełnie oleju, tzn. miedzy wymianami (co 10-12tys) nie wymaga dolewek i poziom jest mniej wiecej taki sam.Nie stosować oleju Selenia!!!Tak jest zalecany przez fiata ale zostawia mnóstwo syfu w silniku.Wymiana rozrządu koniecznie co 60 tys wraz z napinaczem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mój ojciec ma astrę podobny rocznik i wartość.Oba auta wypadają całkiem dobrze, bravo bije astrę jakością blach,zaś astra mniej pali,ma lepsze wykończenie wnętrza i w opinii użytkowników jest bardziej trwała.Jeśli chodzi o stylistykę i osiągi Bravo górą.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Amortyzatory, tłumik końcowy, termostat po około 90 tys, tarcze szcęki po około 100 i nic wiecej odpukać.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 45 tys zaczęła przeciekac pompa wodna-to byla jedyna wpadka, koszt okolo 200 zł z wymiana.Obecnie zaczynają padać oryginalne wahacze.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo I 1.4 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
9,3
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo I