Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Marcin z Bydgoszczy, 19 lat temu
Silnik 1.4 80KM 59kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 93 tys. km
Fiat Bravo I 1.4 80KM 59kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
To tanie auta,choć mniej trwałe ale bez tragedii. Stosunek jakości do ceny wypada tu dobrze. Może trochę więcej awarii ale części są tanie. Najsłabszy punkt fiatów to zawieszenie, ale raz na 100 tys. km. 500zl na wahacze (oryginał)to nie powód by z tego auta rezygnować. Wrażliwe na stosowany olej, nie znosi zaniedbań-wymiana co 10 góra 12 tys km. I dopóki może lać syntytyki 5W40.
Wrażenia
3,0
Silnik
Osiągi na normalnym poziomie jak na tę pojemność. Wymaga troski jeśli chodzi o olej. Nie polecam selenii. Jeżeli już na niej długo jeżdził to pozostać przy pólsyntetykach.
4,0
Skrzynia biegów
Praca drążka zmiany biegów wzorowa. Niestety właśnie czeka mnie wymiana sprzęgła-ale nie wiem, czy nie winny tu trochę styl jazdy.
3,0
Układ jezdny
Ładnie prowadzi się w zakrętach. Ale trwałość kiepska. Zaczynają odzywać się wahacze. Tu uwaga-wymieniać tylko na oryginały-cena 240zl/szt, bo zamienniki wahaczy 2x tańsze ale 3x mniej trwałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Fakt-szerokie przednie słupki, ale to drobiazg
4,0
Ergonomia
ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. W klasie kompakt z tego okresu, to chyba lider. Uwaga-jest baaardzo szeroki (175cm)- tyle mają auta klasy wyższej.
3,0
Wyciszenie
Norma
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem to nie raz jak aptekarz i nie zmyślam. Mówią, że te auta palą dużo, choć ja wątpię żeby inne w tej klasie wypadały lepiej. Wygląda to tak: trasa: benzyna 6,0-6,4 90-120km/h, w tych samych warunkach 8,0-8,4 gazu. Miasto na benzynie-nie wiem,ale gazu około 12l/100km. W tabeli podaję zużycie dla gazu.
3,0
Stosunek jakość/cena
ok
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Amortyzatory tył, wahacze, sprzęgło-zakładam komplet Valeo za 400zl
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie stanął na drodze. Sprzęgło to na razie jego rekord na ile mnie skubnął. Padają w nich wałki rozrządu- dlatego olej co 10 tys i to syntetyk( ja leję Platinum Orlenu i jest ok)- to zapobiega. Ten silnik należy utrzymywać w nienagannej czystości (stosując syntetyczne oleje). Olej Selenia =zatarty wałek, zwłaszcza jak po niej zmieni się na olej o silnych właściwościach płukących.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo I 1.4 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,50 zł
9,3
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo I