Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Brava

woofer, 18 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 68 tys. km
Fiat Brava 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto posiada zgrabną sylwetkę i charakterystyczny kształt, jest bezawaryjne i tanie w eksploatacji. Zapewnia dobry komfort dla 2 dorosłych osób i 2 dzieci, składana i dzielona tylna kanapa oraz duży otwór bagażnika pozwala przewozić bagaż o dużych gabarytach. Dużym plusem jest klimatyzacja, która sprawdza się latem w korkach, oraz w deszczowe dni zapobiega zaparowaniu szyb.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rewelacyjny silnik JTD, o niskim zużyciu paliwa, sporej mocy (105 KM) i stosunkowo cichej pracy. Czuć wyraźnie przyrost mocy w porównaniu z 1,4 którym jeździłem poprzednio, zwłaszcza przy wyprzedzaniu.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje płynnie, biegi wchodzą lekko i bez problemów, zsynchronizowana Jedynka.
4,0
Układ jezdny
Nie ma się do czego przyczepić, malkontenci mogą narzekać na zawieszenie, ale na nasze drogi nie ma dobrego zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, oczywiście trochę ograniczona przez słupki boczne, za to do tyłu przy cofaniu wyśmienita, nie potrzeba czujników cofania, doskonała widoczność przez tylną szybę.
3,0
Ergonomia
Niewielka ilość przełączników, wszystkie w zasięgu wzroku i ręki. Dobrze widoczne wskaźniki (minus - brak regulacji podświetlenia). Fotel regulowany w pionie i poziomie (minus- przy zamkniętych drzwiach dzwignia trudno-dostępna)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobry system szybkiego ogrzewania w połączeniu z klimatyzacją zapewnia błyskawiczne odparowanie szyb. Brak problemu z parującymi szybami, ale to chyba głównie dzięki klimatyzacji. Ogrzewanie tradycyjnie, najpierw wali gorącym powietrzem, a dopiero po kilku minutach ustawia właściwą temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na miejscu kierowcy, dość sporo swobody i przestrzeni, zwłaszcza na nogi (przestrzeń nie jest zabudowana jak w innych samochodach). Za kierowcą niezbyt dużo miejsca na nogi, kolana pasażera czuć na plecach.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać tak jak benzynowy, nie ma drgań jak przy starych dieslach. Szyby boczne dość słabo tłumią hałas, brak trzeszczących elementów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 20 000 km (cena 366zł+ 222zł robocizna w serwisie), wymiana tarcz hamulcowych i klocków 411zł z robocizną w serwisie, przełożenie opon letnich na zimowe 54zł w serwisie. Po mieście zużywa ok.5,5l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest to stosunkowo niedrogie auto o dość bogatym wyposażeniu jak na tę klasę samochodów, rzadkie wizyty w serwisie (co 20 000km) oraz niskie zużycie paliwa dodatkowo obniżają jego koszty eksploatacji. Jest to już druga Brava, którą eksploatuję (poprzednia benz. 1,4 też była z Turynu i przez 3 lata tylko tankowałem paliwo i jeździłem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto bezawaryjne, może dlatego że robione w Turynie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Doskonale spisuje się na mrozie, zero problemów z uruchomieniem. W zimie dolewam do paliwa dodatek dla Diesli.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Brava