4 na 5 gwiazdek z czystym sumieniem. Auto sprawdza się zarówno jako rodzinne jak i dla singla do jazdy po mieście :) Nie nawala (raz zdarzyło mu się nie zapalić po staniu cztery dni w temperaturze -18 do -30 stopni). Poza tym wszystko ok - szczegóły w innych podpunktach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajne autko. Silnik mocny, dynamiczny, auto mimo swojej masy przyśpiesza szybko i nabiera prędkości bardzo przyzwoicie. 105 koni pod maską robi swoje. Najwięcej osiągnąłem nim 178 km/h ale z pewnością potrafi więcej bo zostało trochę miejsca w pedale gazu pod butem. Spalanie jak na taki duży silnik dosyć poprawne. Ogólnie nie ma za bardzo się do czego przyczepić jeżeli o silnik chodzi.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi płynnie i nie zgrzyta ;) Po dużych mrozach czasem mogą być problemy z wrzuceniem wstecznego. Pozostałe biegi bez zarzutu. Długa jedynka i bardzo tolerancyjna trójka i czwórka sprawia, że przyjemnie i bez nerwów jeździ się tym samochodem po mieście.
4,0
Układ jezdny
Stabilny, nawet przy dużych prędkościach auto trzyma się drogi pewnie i bez problemu. Bezpiecznie wchodzi w zakręty. Mam wersje ze wspomaganiem kierownicy - w mieście można wyprowadzić to auto z parkingu jedną ręką.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra z przodu i na boki, trochę gorzej z tyłu - niezbyt duży rozmiar tylniej szyby + ułożenie jej pod dużym kątem robi swoje.
4,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne jest pod ręką - ułożenie intuicyjne - nie trzeba wertować instrukcji żeby wiedzieć gdzie co włączyć albo gdzie co wyłączyć. Fotele wygodne - nawet przejechanie trasy 500 km niespecjalnie odbija się na plecach i przysłowiowej pupie ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę nagrzewa się dosyć wolno, 10-15 minut trzeba pojeździć żeby złapała temperaturę i żeby w środku zrobiło się ciepło. Wentylacja na dosyć dobrym poziomie ale bez ochów i achów. Niestety klimatyzacji w moim autku nie ma.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto przestronne - służy zarówno do jazdy po mieście jak i do wojaży po całym kraju. Nie raz robiliśmy wypady w pięc osób plus sporo bagażu i powodów do narzekania nia było. Nie jest to Lexus czy Toyota Avensis ale da się wytrzymać :)
3,0
Wyciszenie
Do 130 km/h wszystko w porządku, potem trochę huczy od wiatru, silnika nie słychać w sposób uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali od 7-8 litrów w zależności od pory roku, długości trasy, korków. W trasie jeżeli nie szalejemy spali tylko 5,5 litra co na auto o tej masie jest wynikiem bardzo dobrym !
4,0
Stosunek jakość/cena
Kosztował 56 000 zł - jakość/cena na dobrym poziomie. Przydałaby się klimatyzacja w tej cenie ale nie można mieć wszystkiego :) Ceny części niskie więc w razie jakiejś awarii można bez bólu charakterystycznego dla chociażby japończyków naprawić usterkę. Nie wiem ile taka Brava z 2000 roku kosztuje teraz bo prawdę mówiąc nie mamy zamiaru jej sprzedawać ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie stanęła w szczerym polu i nie potrzebowała pomocy drogowej. Przez sześć lat jeżeli chodzi o drobiazgi zepsuło się :
- przetarła się tapicerka siedzenia kierowcy od otarć ciała przy wsiadaniu (naprawa - 35 zł)
- pękła guma na klamce od strony kierowcy - rozlazła się po prostu i ten metal który okala ta guma wyszedł częściowo na wierzch - ile naprawa nie wiem bo stało się to niedawno
- pas kierowcy zaczął się samoczynnie blokować przy zapinaniu - wymiany wymagała jakaś pierdoła - 26 zł
- przepalone prawe światło stopu
Poza tym wszystko bardzo ok !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Muszę powiedzieć, że tutaj jest doskonale. Ludzie straszą innych fiatami a po naszym naprawdę nie widać tego horroru ;) Przez 6 lat i niecałe 80 000 przebiegu poza rutynowymi wymianami części podlegających naturalnej eksploatacji wymieniany był tylko przepływomierz powietrza w turbinie. Zepsuł się czujnik przez co auto jeździło jakby miało moc 1,4 75 koni. Nowy kosztował 350 zł (w ASO 750zł!!!). Poza tym bez usterek ! :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW
[l/100km]