Inne
: Spalanie i bezawaryjność wbrew temu co piszą na forach.
4,0
Całokształt
Mimo pewnych fabrycznych mankamentów samochodzik fajny i niedrogi w eksploatacji.
Jak się trafi nadobry egzemplarz to nie ma problemów.
Po za tym wg mnie ładny nawet po tych kilkunastu latach od momentu wejścia na rynek.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik, gdy zimny klekocze jak dizel - popychacze hydrauliczne.
Dość dobrze jeździ się małymi prędkościami na wysokich biegach.
3,0
Skrzynia biegów
Przydałby się 6-ty bieg, a tak serio przełożenia są dobre.
3,0
Układ jezdny
Drogi trzyma się dobrze.
Zawieszenie nie wytrzymuje jednak polskich dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie widać dokładnie przedniego krańca maski samochodu przez schodzącą nisko maskę.
Dość wysoki i krótki tył do którego nie mogę się przyzwyczaić.
Słupki przednie mogły by być węższe, ale większość samochodów tak ma.
4,0
Ergonomia
Wszysko na swoim miejscu.
W chwili obecnej przeszkadza mi umiejscowienie gniazda zapalniczki, gdy podłaczona jest pod niego nawigacja. Długa wtyczka kończy się blisko lewarka zmiany biegów. Nie blokuje ruchów, ale trzeba przewód zasilający ułożyć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja ok, aczkolwiek w polskim standardzie nie ma ramki filtra przeciwpyłkowego. Trzeba dokupic i założyć bo inaczej z nawiewów wylatują kurz, liście, pszczoły itp.
W zimie szybko się nagrzewa. Trochę za słaby jest nawiew na boczne przednie szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest przestronnie i wygodnie nawet z tyłu. Regulacja foteli z przodu badzo pomaga.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest słabe. Zasadiczno problemem jest przenoszenie dźwięków od zawieszenia - nierówności drogi. Szum przy prędności powyżej 100km/h nie jest specjalnie uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa:
miasto - średnio trzeba liczyć 8,5
trasa - około 6l/100km przy ekonomicznej jeździe w okolicach 110km/h
Na pełnym baku mieszana trasa 500km i rezerwa się nie zaświeci.
Koszty napraw znośne. Oczywiście w ASO drożej. Szczególnie części 2-4 razy droższe.
Trzeba przestrzegać wymian bo jak się nie przestrzega to są kłopoty.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest nieźle. W tym przedziale cenowym niewiele jest typów godnych polecenia. Jest wśród nich Brava.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak samochód postoi kilka sezonów w zimie pod gołym niebem to ochodzi mikroguma z klamek.
Problemem jest też elektryka. Słaby styk masy w tylnej lampie powoduje nieprawidłowe działanie świeteł. Oczyścić, dogiąć i spokój.
Słaby styk na listwe stykowej na klapie tylnej powoduje, że w zimie następuje przegrzanie (włączona grzałka) i stopienie listwy. Trzeba na to zwraca uwagę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niektórzy zgłaszają problemy z wałkiem rozrządu, ale w moim przy wymianie napędu przy około 110 tys km nie było widać zużycia, silnik pracuje ok.
Poważne usterki to:
uszkodzenie pompy hamulcowej - nastąpiło kilka dni po wymianie tłoczków w tyle
regeneracja tylnych wahaczy - gdyby nie dość kłopotliwa wymiana to naprawa była by tańsza
przełcznik zespolony - tego się normalnie nie czyście, a to błąd. Po pewnym czasie prąd żarówek i zły styk powoduje nadtopienie styku. Rada to montaż przekaźnika po którym zapomnimy o problemie. Koszt około 30 zł i spokój.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 12V 80KM 59kW
[l/100km]