W tej klasie samochodów w zasadzie w chwili obecnej nie ma wyboru. Za te pieniądze i z tym wyposażeniem (ABS, 2 poduszki, klimatyzacja, centralny zamek, wspomaganie, elektryczne szyby) nie kupę dzisiaj samochodu, a trzeba zauważyć, że moja Brava ma już 3 lata. Dzisiaj nie wszystkie firmy dają takie wyposażenie w standardzie. Gdyby ktoś chciał kupić Golfa z tym wyposażeniem to musiałby dać ok. 70 tys. za mniejszy samochód. Bora (czyli Golf z bagażnikiem)z takim wyposażeniem, ale z silnikem 1,9 TDi kosztuje 80 tys. Ja dałem Za Brave 1.2 40 tys. No, ale jeśli ktoś musi jeździć Golfem w cenie dwóch normalnych aut, z kretyńskim niebieskim podświetleniem tablicy, korbkami w przednich drzwiach, i mniejszym prawym lusterkiem to jego sprawa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik znakomity, bardzo dynamiczny, bezbłędnie wchodzi na obroty, a przy tym ekonomiczny. Nawet w zimie nie zdarza się żeby przekroczył 8 l/100km, a jeździmy z żoną raczej dynamicznie
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Biegi wchodzą dokładnie. Znakomity 5 bieg
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nieco utwardzone, dzięki temu znakomicie zachowuje się na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco utrudniona do tyłu, ale dzisiaj to niemal norma.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Żadnego problemu z dopasowaniem się do kierownicy i pedałów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie aut chyba jeden z bardziej obszernych samochodów. Nie każdy w to uwierzy, ale Brava jest szersza i ma większy rozstaw osi niż Octavia. Do tego 380 l bagażnik. Tego nie ma Focus, Megane, Golf
4,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia rewelacyjna. Na krótkich trasach w zimie do 8 l/100km, na trasie w górach, bez specjalnego oszczędzania silnika 6-6.5 l/100km czyli tyle co 126p
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza z możliwych
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli zadba się o akumulator przed silnymi mrozami to cała reszta nie sprawi kłopotu