Duże, niedrogie w eksploatacji i w miarę niezawodne auto o ładnej stylistyce. Jeździłem sporo nowymi dieslami Citroena i Peugouta. Auta chowają sie przy fiacie pod wszystkimi względami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elegancka kultura pracy przy spokojnej jeździe do 3500 obrotów prawie nie słychać silnika. Żeby z autka wycisnać te 82 konie trzeba jednak nieźle kręcić. Dobrą dynamikę uzyskuje przy obrotach 4000-6000 jak małe ferrari :) . Trzeba prawidłowo serwisować i lać wyłącznie syntetyk, a auto będzie wieczne.
3,0
Skrzynia biegów
Marne z jedynka i wstecznym.
3,0
Układ jezdny
W przy prawidłowym serwisie idealny. Trzeba stosować dobre amortyzatory. Okresowo wymieniać przeguby w tylnych wachaczach.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki boczne. I dziwnie światła- przed autem jaśniutko, dalej ciemność
5,0
Ergonomia
W zasadzie nic do zarzucenia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie optymalanie.
4,0
Wyciszenie
W mieście idelnie, w trasie powyżej 150 trochę za głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części jak w innych kompaktach. Spalanie w trasie ok.5 w trasie ok.7. Jeżdżę raczej spokojnie choć nie zawsze. Tanie ubezpieczenie. Jak na cichutkiego i dużego benzyniaka wręcz idealnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Optymalne rozwiązanie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto garażuje nie drobnego sie nie psuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Normalne zużycie jak winnych autach tej klasy. Amortyzatory, wahacze, tłumiki sprzęgło, trwałość ok 50-100 tys normalka
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80 82KM 60kW
[l/100km]