Silnik to najmocniejsza strona tego auta!!!. Przy pojemności 1.2 L 16V i 82 koniach ma się wrażenie jakby pod maska było cos mocniejszego (nie tylko moja opinia). Producent podaje że pdkość maksymalna to 175 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 13,5 Jednak mój model na autostradzie osiaga 185 km/h i przyspieszenie w 12,5 s (solo). Mimo że auto ma spory przebieg nie potrzebuje dolewek między przeględami ( co 20.000) oleju .Dobre osięgi dopiero!!! od 3,5-4 tyś/obr. Silnik jest dość mocno wysiloną jednostka więc z własnego wieloletniego doswiadczenia proponóje unikać żadkich olejów np 0W/40 , 0W/30 itp.Wskazane jest uzywanie tylko syntetycznych żadkich !!!! np Mobil 1 5W/50 lub Orlenu 10W/60 (tylko w porze letniej uzywać). Natomias z półsyntetycznych używać tylko "Selenia 20K Alfa Romeo 10W/40" w takiej czeronej puszce a silnik bendzie dlugowieczny
3,0
Skrzynia biegów
tarcze sprzęgła trzeba wymieniać co ok 60-80 tyś/km. Lubi chaczyć 1-szy i wsteczny bieg .Samochód najmocniejszy jest na 3 biegu (szczególnie) i 4 biegu. Oto prędkosci jakie uzyskuje na każdym biegu do odciecia przez komputer
1bieg- niesprawdzałem
2bieg- prawie 90 km/h
3bieg- 140 km/h
4bieg- około 175 km/h
5bieg- 180-185 km/h
5,0
Układ jezdny
Po wymianie na sportowe amortyzatory (olejowe) i opon na Pirelii Drago P5000 jedzie jakby był przxyklejony. Słaba strona sa jego hamulce szczególnie słabej jakości klocki hamulcowe.Polecam zmienić na lepszy model.
Komfort
4,0
Widoczność
Sprzodu ok jednak przy cofaniu trzeba mieć juz wiekszą w prawe!!.
5,0
Ergonomia
Mimo że mam go 6 lat nie odstępuje swoim wyglądem od nowszych modeli. Ładnie zaokrąglony i agresywny przód +tylne lampy dodaja wigoru temu autu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa więc niema problemu żadnego szczególnie w zime.Jednak w lato przydałaby sie klima lub chociarz szyberdach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185 cm wzrostu i sprzodu jak i z tyłu wystarczająco miejsca. Fotele są dobrze wyprofilowane ale zbyt twarde co przy dłuższej podróży moze powodować bule zadka.
3,0
Wyciszenie
Powyzej 4 tyż/obr nie ma co liczyć na cisze albo włącz głośniej muze albo kóp sobie waciki :-).
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście zejscie poniżej 10 L graniczy z cudem (o zimie nie wsopne ) mimo że producent podaje 9,5 L/100 km.Chyba że ktoś skupia sie non stop na obrotobierzu ,a nie na płynnej jeżdzie to da rade.Na trasie to bywa róznie ale tak koło 5,5-60 da rade.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprucz skaczących obtotów (wymiana filtra powietrza i przeczyszczeniu wtrysku zlikwidowało problem) i wskazówki od cieczy chodzącej (zresetowanie komputera)) nic narazie się nie zepsuło z drobnych żeczy
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 5 latach trzeba wymienic układ wydechowy ja dałem 380 zł.filtr powietrza jest podatny na zabrudzenia więc wymieniać najlepiej co 20,000 km.po około 140 tyś często nawala termostat.Sprawdzajcie często płyn w chłodnicy bo jest on szczegulnie latem podatny na ubytki.Amortyzatory przednie często nie wytrzymują 100 tyś/km. Nie wymieniać na orginalne z ASO zastąpcie je na twardsze sportowe (nie gazowe) i problem zniknie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80 82KM 60kW
[l/100km]