Silnik
: Dynamika w stosunku do ilości zużywanego paliwa i pojemności jest bardzo dobra i totalny brak problemów z silnikiem od strony eksploatacyjnej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Alternator
4,0
Całokształt
Samochód bardzo dobry. Przyzwoicie się prowadzi. Silnik od 170k na instalacji LPG 4. generacji, nie czuć żadnego spadku mocy na gazie. Co jakiś czas trafiają się mniejsze usterki, jednak są to dość groszowe sprawy, co z resztą jak na 16 letni samochód i tak nie wydaje mi się żeby było ich jakoś specjalnie dużo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest chyba najpewniejszym elementem tego samochodu. Dość ekonomiczny a zarazem zrywny, szczególnie jeżeli mówimy tu o klasie C i pojemności 1.2. Co najlepsze sam silnik nie sprawia dosłownie żadnych problemów, usterek. Pobiera niewielkie ilości oleju, mimo pracy na gazie jest w bardzo dobrym stanie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa precyzyjnie, ma dobrze dobrane przełożenia do silnika. Nie sprawia żadnych problemów, usterek.
3,0
Układ jezdny
Tutaj mogłoby być lepiej. Samochód przyzwoicie trzyma się drogi i w zarkętach. Czasem mogłoby być lepiej, jednak stosunowo niewielkie koła 175/65 R14 powodują, że rewelacji nie ma. Grunt to porządne opony i sprawne zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód ma sporo ustawień fotela, kierownicy, lusterek, a po poprawnym wyregulowaniu wszystkiego nie ma żadnych problemów z widocznością. Tył jest również bardzo łatwo wyczuć, ze względu na budowę pojazdu, tylna szyba praktycznie kończy się razem z samochodem.
4,0
Ergonomia
Fotele wygodne, przyciski na desce bardzo fajnie rozmieszczone. Brakuje trochę sterowania radiem z kierownicy. Do tego fabryczne audio jest dość słabe, jednak po wymianie głośników, radia, wyciszeniu drzwi i dołożeniu głośników na tył również nie ma się do czego przyczepić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć. Klimatyzacja nie jest jakoś mega wydajna, ale spokojnie wystarcza, ogrzewanie to samo.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest spokojnie aż nadto, do tego szeroka regulacja fotela pozwala dobrać go idealnie. Jednak z tyłu jest zdecydowanie gorzej. Niestety, ale dach jest dość nisko, przez co, ja mając niespełna 1,90m nie czułbym się z tyłu zbyt komfortowo. Mimo to, osoba myślę do 1,80m spokojnie jest w stanie podróżować z tyłu. Z przodu osobiście jak mówiłem, mam nadal spory zapas.
3,0
Wyciszenie
Powyżej prędkości około 120km/h robi się dość głośno. Sprawę trochę polepszyło moje wyciszenie drzwi przy okazji zmiany audio na niefabryczne, jednak mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie gazu, okolo 9l/100km w cyklu mieszanym już samo w sobie powoduje że samochód jest bardzo ekonomiczny. Do tego niewielkie koszty napraw, cześci bardzo tanie, a większość da się zamówić na allegro używanych i sprawnych, co jeszcze bardziej pozwala zaoszczędzić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem się zdarzają, jednak nie są tak bardzo uciążliwe. Są to rzeczy typu awaria ogranicznika w drzwiach, termostat, czujnik ABS. Falowanie obrotów, które ustaje po wyczyszczeniu przepustnicy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie żadnych poważnych usterek. Myślę, że najpoważniejszą mógłby być alternator, który jednak jak wiadomo w tych modelach jest to powszechne. Poza tym nic złego się nie dzieje.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80 82KM 60kW
[l/100km]