Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Brava

konradlot, 12 lat temu
Silnik 1.2 16V 80 82KM 60kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 90 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Brava 1.2 16V 80 82KM 60kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort foteli jest poprostu szokujący. Nawet na tylnej kanapie jest bardzo wygodnie. Każdy mi to mówi, kto nim jedzie. Tego się nie spodziewałem. Także nagłośnienie jest OK jak na tę klasę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Czyściłem przepustnicę bo była piekielnie brudna. Teraz auto ma problemy z obrotami. Czeka mnie serwis. Bo mechanicy normalni nie maja pojęcia co jest. Ale Auto jeździ i nie jest to najmniejszy kłopot w jego użytkowaniu
3,0
Całokształt
Samochód fajny dla małej rodzinki z małymi dochodami co nie chcą mieć matiza tylko coś co można wykorzystać i wygodnie się przemieścić z punktu A do B. Spalanie w mieście rżnie portfel jak na ten silnik, ale cóż 1.2 w tej budzie musi trochę sobie chlapnąć. Astra 1.4Ecotec mojego kolegi pali wiele więcej. Fotele zachęcają do dalekich podróży. Ja jadąc 1600km nie mam żadnych bóli kręgosłupa albo 4-ech liter. Samochód jednak potrzebuje od czasu do czasu trochę miłości i popieszczenia, ale każdy niezaawansowany kierowca jest sprostać jego wymaganiom :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak można byłoby się spodziewać jest za mały, jednak daje sobie radę (szczególnie w mieście). W trasie mamy jednak juz odmienne wrażenie. Często jeżdże po niemieckich autostradach i czuje, że powyżej 140km/h już silnik się męczy. Jednak suma sumarum daje sobie dzielnie radę przy 2+ dziecko. Przy 4 + dziecko można zapomnieć o wyprzedzaniu jeżeli nie ma po horyzont wolnego. Elastyczność silnika nie jest szokująca, ale znowu mowa o silniku 1.2 i tą wagą auta. Punto ma wiele lepszą elastyczność ale jest o wiele mniejsze.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest źle ale na nowym kompletnym sprzęgle ciężko czasmi włączyć pierwszy bieg. Denerwuje to jak stoisz na światłach i chcesz sprawnie sie poruszyć a tu niespodzianka i naciśnięcie sprzęgła powtórne.
5,0
Układ jezdny
A to jest klasa sama w sobie jak na taki samochód. Trzyma się drogi jak przylepiony, o ile mamy dobre opony i sprawne amortyzatory. Trzymajac kierownicę wiesz, że masz nad nim kontrolę. Wspomaganie bardzo fajnie i lekko działa.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam tutaj nic do zarzucenia. Widoczność jest w 100% wystarczająca. No może 99% Lusterka boczne by mogły być ciutkę większe, ale nie ma z nimi jakichkolwiek problemów. Kwestia przyzwyczajenia i już.
5,0
Ergonomia
Ergonomia? Mam podstawową wersję. To nie citroen DX więc wszystko na swoim miejscu i dostępne bez problemów. Radio mogłoby być troche niżej bo trzeba kupować radio bez fajerwerków, inaczej w nocy przy długiej trasie będziemy mieli zgrzyt z oczami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na maksie urywa głowę, na 1 i 2 jest ciche. Nawet w bardzo gorące lato daje radę. Ogrzewanie po byku można się uwędzić po 5 min jazdy w najzimniejsze dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę to wyśmienicię. Mam 184cm wzrostu i bez problemów za mną siedzi kolega co ma podobny wzrost i jeszcze mówi, że mu wygodnie (szerze to mówi). Oczywiście fotela do samego końca nie mam wysuniętego bo nie potrzeba.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest wspaniałe. Mam pełne wyciszenie auta więc tak do 3tyś obrotów spokojnie można cicho porozmawiać. Na światłach jak stoje trzeba się wsłuchiwać w silnik czy chodzi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tutaj to jak na ten silnik to miasto katastrofa a trasa wyśmienicie. W mieście przy umiarkowanym ruchu i normalnej jeździe w zimę 10,5maks a lato 8-9 litrów. Trasa Anglia - Polska przy prędkości 130-140km/h 5,5-6l a Polska czyli głównie 90-10km/h 5-5,5l. Trasa prędkość 160-170km/h 8l. Nie udało mi się nim w mieście zejść poniżej 8l (nie mam mowy) W mieście może i spalić 12-13 ale to już trzeba być chorym i mieć ambicję by być zawsze pierwszym w peletonie i latac po pasach ( poprostu jeździć jak wariat)
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena 3500 za 2000 rok - Wspaniała jak na to auto. Jest to moje 4te auto i do niego najdłużej się przekonywałem ale w końcu jakoś się polubiliśmy. Jednak jakoś, nie wiadomo czemu ciągle nie kupiłbym go gdybym miał taką szansę. Dlaczego, nie mogę tego wyjaśnić. Nie czuję do niego mięty :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie powiem, nie jest problemowy. Nie zawiódł mnie ani razu przez te 9 miesięcy (zrobiłem już prawie 20tyś). Ale dbam o niego. Zmieniam płyny co 10 tyś. Paliwo leje najtańsze. Drobiazg, który spędza mi sen z powiek to tylnia wycieraczka. Co miesiąc ją czyszczę by chodziła jak trzeba bo inaczej się zaciera i klops. Mam z nią pecha, ale cóż lepiej to niż coś gorszego.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żednej poważnej usterki poza wymiana sprzęgła, ale kupując auto wiedziałem, że juz jest na wykończeniu. Dało znac o sobie przy powrocie z pracy. Bez problemów dojechałem do domu i następnego dnia zmieniłem, jako już miałem nowe na stanie. Teraz czekam na rozrusznik bo powoli się kończy ale nic nie dzieje się bez ostrzeżenia. Kto inny by już zmienił ten rozrusznik dla świętego spokoju ale ja nie muszę na razie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Brava 1.2 16V 80 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,1
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Brava