Inne
: Cena w sosunku do wielkości i użyteczności auta.
4,0
Całokształt
Auto sympatyczne w użytkowaniu i niezawodne. Nie skłąnia do szaleństwa na drodze i do zadawania szpanu. Ale nie po to go kupowałem. Ma zapewnić codzienny transport w mieście (50 tys. ludności) i zawieźć 4-osobową rodzinę z bagażem na wakacje. I to zadanie wypełnia należycie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zapala dobrze, pracuje cicho (ale musi być \"lekka noga\"), w miarę elastyczny. Nie dokucza kierowcy żadnymi wybrykami. Czasami, tuż po rozruchu, przez chwilę słychać popychacze zaworów, ale po ruszeniu dźwięk zanika.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia dobre, choć na 1 biegu potrafi zgasnąć, gdy się rusza z obrotami poniżej 1500 rpm. Początkowo trochę haczył bieg 3, ale po miesiącu mu przeszło.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie proste i praktyczne. Dla mnie trochę za sztywne, ale podobno to stablilzuje pojazd na zakrętach. Zawieszenie dość wysokie, nigdy nie zahacza podłogą o krawężniki ani wertepy (np. w lesie).
Komfort
4,0
Widoczność
Dość wysokie usytuowanie fotel;i daje doskonałą widoczność wokół. Uwaga jedynie na dość szerokie słupki szyby przedniej (jak we wszystkich wspłczesnych autach): można przeoczyć rowerzystę lub pieszego.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie wskaźników i włączników dobre. Kontrolki wyraźne i zrozumiałe. Dźwigienki do klapy bagażnika i paliwa świetne. Jedynie tasiemki do opuszczania oparcia tylnego siedzenia trochę prymitywne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uchylenia szyby bocznej wintylacja jest słaba. Wentylator na 1 biegu cichy, na wyższych uciążliwy. Rada: założyłem owiewki na szyby boczne (zamówione przez Internet) i po kłopocie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele przednie i przestrzeń aż nadto wystarczająca. Z tyłu, przy jadących 2 osobach - podobnie. Fotele wygodne, szczegółnie te z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać, chyba że się przekracza 3,5 tys. rpm. Szum wiatru staje się dokuczliwy powyżej 120 km/h. Zawieszenia praktycznie nie słychać, żadnego dobijania czy skrzypienia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 8 l (lato) 9 l (zima)
trasa 5-6 l (zależy od kierunku wiatru)
cena obsługi rocznej w ASO Fiat
350 - 500 zł
napraw - nie było
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę (36 tys PLN) na rynku nie było nowego auta z silnikiem 1,4 ok 80 KM, bagażnikiem 515 l, z taką ilością miejsca w środku, z miłym (niezbyt plastikowym) wnętrzem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wibracje zaślepek dawnego nawiewu na przednią szybę i pokrywki nad radiem (wcisnąłen kawałeczki gąbki)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 8V 77KM 57kW
[l/100km]