Silnik
: 149000- strzelił pierścień tłokowy. Remont silnika - 4000zł. Katalizator szlag trafił.
Inne
: 149000 - zatarł się wiatrak chłodnicy
Przeniesienie napędu
: 145000 - wymiana sprzęgła
4,0
Całokształt
Ogólnie autko na trasach spisuje się dosyć dobrze. Dynamiczny silnik to jego plus. Szczególnie przy ruszaniu i wyprzedzaniu.Ale powyzej 120000 awaryjność daje o sobie znać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika silnika na dość dobrym poziomie. Dałbym nawet 4,5. Ale powyżej 80000 zaczyna brać olej.
Na 15000 trzeba mu dolać jeszcze ok 1, a powyżej 130000 już 2l. To b.dużo. W moim Oplu Vectra z 1993 r 1.6 wymieniam co 15000-20000 ale dolewki zero. A ma już ponad 240 000.
5,0
Skrzynia biegów
Bez większych narzekań. Jedynie drugi raz wymieniona skórzana nakładka na gałkę skrzyni biegów (mieszek) Poprzednie łamały się na plastikowych zawiasach. Jedynym wyjściem jest dobrze przykleić na stałe.
4,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
Przedni słupek zasłania widoczność. Kilka razy nie zauważyłem pieszego , a zdarzało się również że i samochodu.
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiatrak na najwyższym biegu cholernie głośno chodzi. Zakłóca wtedy CB.Ogólnie dosyć słabo się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 dosyć głośny.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]