Silnik
: Jak na swoją pojemność zaskakująco bojowy, a przy tym ekonomiczny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Awaria stacyjki po ponad 10 letnim uzywaniu
4,0
Całokształt
Niektórzy strasznie marudzą - \"wszystko w tym aucie źle i nie tak\". Zapominają, że kosztowało 32 tysiące. I że niewłaściwa eksploatacja może wykończyć także A-8 albo S-klasę. Przez 5 lat to było jedyne auto w domu (15 kkm/rok), 3 następne - pierwsze auto do dalszych wyjazdów (5 - 8 kkm/rok), od 2,5 roku to wół roboczy na co dzień (20 - 30 kkm/rok). Od początku w jednych rękach, zadbane, odwdzięcza się bezproblemową postawą.
Wrażenia
5,0
Silnik
Straszyli mnie małą pojemnością. Strachy na Lachy... Spokojnie daje radę, świetnie znosi LPG, a systematycznie doglądany jest absolutnie bezawaryjny.
4,0
Skrzynia biegów
Od 3 lat zgrzyta przy włączaniu wstecznego. Poza tym nie ma co narzekać - świetnie dobrane przełożenie 4 biegu - odejście pozwala zostawić z tyłu autka z silnikami 1,4 a nawet 1,6 ;)
4,0
Układ jezdny
Źle znosi boczne podmuchy. Poza tym bezproblemowe. Po 10 latach wydałem na nie w sumie 470 zł (2 amortyzatory, tuleja i sworzeń). Auto nie boi się krawężników i kolein, wjeżdżam tam, gdzie nie dojedzie większość osobówek. Mały komfort ? Ludzie ! To auto uniwersalne za 32 tysiące zet !
Komfort
3,0
Widoczność
Trudno obczaić gdzie kończy się tył. Do przodu i na boki - norma. Czasem słupek przedni zasłania pieszych.
4,0
Ergonomia
W zasadzie obsługiwać nie ma co, bo wyposażenie skromniutkie, ale to co jest - jest na miejscu. Brak lepszej regulacji fotela kierowcy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mrozy ciepło robi się po 10 - 15 km na trasie, za to później jest za ciepło. W upały - za gorąco. Przy 4 osobach w deszcz wentylacja nie daje rady i pojawiają się zaparowania z którymi trzeba walczyć gąbką.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę B jest dobrze. Bagażnik wymiata. Brak dzielenia oparcia foteli tylnych.
4,0
Wyciszenie
Jak przy każdej kategorii ocen, należy pamiętać, że mamy do czynienia z autem klasy budżetowej. Pewnie, że auto jest głośne, ale uciążliwość zaczyna się przy 130 km/h. Do 120 km można spoko słuchać radia, CB i prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty paliwa po założeniu LPG - minimalne. Z obu zbiorników 100 km wychodzi mi średnio 16 zł bez oszczędzania. Przeglądy i naprawy robię w ASO, bo czasem \"niezrzeszeni\" chcieli więcej. Części tylko nowe - oryginały lub markowe zamienniki sprowadzone przez sklep przy ASO. Szkoda, że drobne części osprzętu i wyposażenia są koszmarnie drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii nie ma równych. Owszem - może są lepsze pojazdy, ale jak ktoś potrzebuje 4 - 5 miejsc, 4 drzwi i dużego bagażnika to doskonaly wybór. Szkoda, że tak mały wybór wyposażenia i prawie zerowy wybór silników.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niszczą się drobne części tapicerki i wyposażenia kabiny: mieszek i ramka dźwigni biegów, osłony słoneczne (mocowanie), zamki, pekają panele na desce, rysują się plastiki, Te elementy są niezwykle drogie - np mieszek z ramką kosztuje 150 zl (oryginał bo innych nie ma) i ... nie pasuje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10,5 roku i tylko jedna: zablokowana stacyjka (na szczęście pod domem i 2 km od serwisu). Konieczna wymiana wszystkich wkładek (komplet 270 zł - a do Punto - 90 zł, do Cromy - 180 zł !!!)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]