ocena dobra, ale biorąc pod uwagę klasę i cenę auta
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na tę pojemność osiągi dość dobre -za wyjątkiem elastyczności (rozpędzanie od 80 km/h na 5-tym biegu trwa wieczność)
3,0
Skrzynia biegów
czasami "chaczy" i są problemy z wrzuceniem 1-szego biegu, ale ogólnie OK
3,0
Układ jezdny
jazda albeą powyżej 120 km/h to spore ryzyko (nawet na autostradzie), gdyż samochód nie zachowuje się stabilnie i "myszkuje" po drodze. Po przejechanych 50 tys. km już się do tego przyzwyczaiłem.
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność do przodu dobra, a do tyłu z powodu dużego, uniesionego kufra słabiutka (przydałyby się czujniki cofania)
3,0
Ergonomia
najbardziej brakuje mi porządnego miejsca na lewą stopę - w czasie dłuższej jazdy jest to męczące.
Niepełna regulacja położenia kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ubolewam nad brakiem klimy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na ten segment auta super
3,0
Wyciszenie
opinie, że wyciszenie samochodu jest b. dobre mozna między bajki włożyć: silnik warkotliwy na niskich i wysokich obrotach; duże szumy aerodynamiczne w trakcie szybkiej jazdy. Najlepszy komfort jazdy to przepisowe 90 km/h na 5-tym biegu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto ekonomiczne: jeszcze mi nie spaliło więcej jak średnio 7,3 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
za cenę nowej albei mozna kupic napewno używane auto renomowanej marki od "A" do "V", ale jaką masz pewność, że nie kupisz kota w worku. A poza tym, moja albea jeszcze mnie nie zawiodła, tak więc z jej jakością nie jest tak źle.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oto drobne przypadłości jakię nękały moją albeę: zamarzające zimową porą siłowniki centralnego zamka, skrzypiące ograniczniki tylnych drzwi
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 48 000 km musiałem wymienić tłumik końcowy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW
[l/100km]