Inne
: Trzeszczące plastiki. POrzy większych prędkościach paliwożerny!
4,0
Całokształt
Samochód z ciekawym wyglądem, niebanalny. Wnętrze gustownie nawiązujące do samochodów z lat 60-tych. Silnik 1.6 E-Torq przyzwoity, oczywiście żaden z niego demon mocy i prędkości, ale na ten samochód wystarcza, jak dotąd bezawaryjny i przyjemna kultura pracy. Miałem wcześniej z stajni Fiata cromę z 2006r. i niestety muszę przyznać, że firma zaoszczędziła na jakości wykończenia. Wiem, że croma to wyższa półka, ale plastiki, szczególnie na tylnych drzwiach są po prostu "prostackie" (chropowate i trzeszczą), podobnie z komorą bagażnika czy ty twardymi elementami cokpitu. Tunel i podłokietnik zbyta małe i nieprzyjemne w dotyku. Ładnie za to prezentuje się imitacja metalu na desce rozdzielczej w kolorze samochodu. Minusem są także dziwne, choć delikatne dźwięki w przednim zawieszenie, a luzów żadnych nie mam. Tylna kanapa niewygodna i niezbyt wiele miejsca, ale to też nie jest duży samochód, chociaż na zewnątrz stara się taki imitować. Radio ma słaby sygnał ,często gubi stacje. Gaz (instalacja STAG Q-Next Plus, wtryski Hany, przejechałem na niej 25000, samochód ma w tej chwili 42tys.) za to spisuje się doskonale; nie mam ciężkiej nogi i spalanie mam niskie (komputer pokazuje średnie spalanie 7,9 - ale to wskazania benzyny, gazu pewnie trochę więcej). Skrzynia biegów ma bardzo krótką jedynkę, a piątka bardzo przyzwoicie ciągnie już od 2000 obrotów - nie narzekam. Ogólnie cztery gwiazdki, bo nie należy do tanich, a jakość wykończenia z niższej półki. Słaby skręt, czasami trzeba robić coś na dwa razy, co w innych modelach wykona się jednym manewrem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezbyt dynamiczny, ale doskonale radzi sobie z tym samochodem, wersje z 1.4 z turbo są żwawsze, owszem, ja jednak nie miałem takiej potrzeby. Do tej pory (42000) nic nie musiałem przy nim robić, poza bieżącymi wymianami (świece, olej itd.). Wraz z prędkością rośnie apetyt na paliwo, średnie spalanie na dystansie 20tys. komputer pokazuje nmi na 7,9, ale przy prędkości stałej 150km/h autostradą miałem 11,7 - trasa ponad 800km)
4,0
Skrzynia biegów
Daję cztery gwiazdki, bo brakuje mi szóstego biegu, długa piątka trochę ten brak redukuje, ale dzięki dodatkowemu biegowi obroty byłyby pewnie trochę niższe (przy 3 tys. mam około 100 km/h)
4,0
Układ jezdny
Ciche, ale jednak dziwne dźwięki z przedniego zawieszenia, brak luzów, przy ruszaniu w przód po wcześniejszym wstecznym cichy "puk" jakby na przegubach lub w skrzyni - w serwisie nic nie stwierdzili i dodali, że "ten typ tak ma
5,0
Karoseria
Młode auto, żadnych problemów, za wcześnie oceniać.
Komfort
5,0
Widoczność
Chociaż czasami słupek przy skręcaniu w lewo ogranicza trochę widoczność.
5,0
Ergonomia
Jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna czasami intensywnie wdmuchuje zimne powietrze na granicy temperatur ( na zewnątrz +22, a wewnątrz zadam mu wartość zbliżoną i zaczynają się czasami dziwne rzeczy dziać)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w tej klasie, szału nie ma, ale do zaakceptowania dla kierowcy. Jestem mam 185c, wzrostu, więc gdy cofnę mój fotel, z tyłu robi się nieciekawie
4,0
Wyciszenie
Mogło byc lepiej, ale tragedii nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam jeszcze kosztów napraw, ale filtry, świece, oleje w normie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę, jakość wykończenia powinna być wyższa!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 E-Torq 110KM 81kW
[l/100km]