Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 500X Crossover

rafalik1, 9 lat temu
Silnik 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat 500X Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakoś wykończenia, wygląd
5,0
Całokształt
Długo szukałem auta odpowiedniego dla siebie. Brałem pod uwagę Vitare, SX4 scross, mokke, cx-3, ASX. Klika czynników brałem pod uwagę głównie jakoś wykończenia, komfort jazdy, przestrzeń w środku (tu przegrał mój faworyt cx-3). Jakoś wykończenia w kolejności od najgorszej Vitara-ASX-SX4-mokka-500x/cx3. Ze względu na słabe wyciszenie i tandetne wykonanie odpadła vitara natomiast sx4 najmniej się podobał. ASX słaby stosunek ceny do wyposażenia a poza tym mamy już jedego w rodzinie. Byłem już prawie zdecydowany na zakup mokki 1.6 cosmo tylko ciągle denerwowało mnie w nim stukające tylne zawieszenie (odbyłem kilka jazd testowych) oraz dziwne działająca klimatyzacja automatyczna w porównaniu do innych aut oraz dziwny podłokietnik dla kierowcy który z manualem się nie sprawdza. Wtedy zupełnie przez przydatek na tej stronie zobaczyłem prezentacje 500x a że salon Fiata był koło salonu Oplu zajrzałem (swoją drogą we Fiacie zupełnie lepsza obsługa w salonie). Odbyłem jazdę testową i zdecydowanie samochód dużo lepiej się prowadzi (niezależne tylne zawieszenie na kolumnach macphersona) nie dobija tak jak mokka oraz dobre wyciszenie jak na tą klasę i jakoś materiałów (wersja Lounge) normalny duży podłokietnik. Ale tak naprawdę wygrała cena zakupu w stosunku do wyposażenia przy podstawowym silniku. Do tego mimo że użytkuje auto w warszawie jest mało spotykany i zwraca uwagę że jeździ się czymś innym niż wszystkie pospolite auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 110KM prosta konstrukcja na wtrysku pośrednim. Kute korbowody, tłoki pokryte grafitem oraz ponad 80% maksymalnego momentu osiągnę jest po 2000 obrotach. Konstrukcja brazylijska od kilku lat na tamtym rynku. 11,5s do 100 (w testach w internecie podają 11,2) jak na jazdę głównie po mieście naprawdę wystarcza ale tutaj zachęcam do jazdy testowej z tym motorem (testowałem również 1.4 turbo).
5,0
Skrzynia biegów
Brak 6 biegu a by się przydał. Przy prędkości tak 105 km/h mamy już około 3000 obrotów. Działa precyzyjnie, nie haczy. Wiedziałem na co się piszę wiec jak dla mnie super jeśli chodzi o użytkowanie w mieście
5,0
Układ jezdny
Samochód idealnie trzyma się drogi również w zakrętach nie przechyla się nadmiernie może to zasługa opon o niskim profilu w wersji Lounge 225/45/18. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Możliwość przestawienia ustawień kierownicy/silnika w tryb sport co utwardza ukłąd kierowniczy.
Komfort
4,0
Widoczność
W czasie jazdy jest ok, spore lusterka, siedzi się troszkę wyżej co pomaga przy wyprzedzaniu. Gorzej jest z parkowaniem z tułu w szybie mało widać pomagają czujniki parkowania. Natomiast przód podczas parkowania na ciasnym parkingu ciężko wyczuć przez zaoblony kształt karoserii. Trzeba też wspomnieć że auto posiada już nowe słabsze 25w xenony które nie wymagają spryskiwaczy itp wiec są tańsze dla producenta mimo wszystko świecą i tak ciut lepiej niż zwykłe żarówki do tego mają ładniejsze jak dla mnie lampy z przodu
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, dobry i miękki podłokietnik. Wszystko sterowane z kierownicy, bardzo dobrze rozbudowany komputer pokładowy pokazujący nawet przeciążenia, wyświetla informacje z nawigacji na zegarach itp.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa dzięki standardowej dodatkowej nagrzewnicy, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa działa poprawnie i szybko chłodzi i nie robi wichury w aucie jak np opel.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli ktoś ma do 180 cm wzrostu powinien być zadowolony zarówno z przodu jak i z tyłu dla 4 osób. Jedyny mały minus mimo wszystko mały bagażnik lecz w innych nie jest lepiej (chociaż ASX czy s-cross ma większe) Najlepiej zamówić wersje bez koła dojazdowego wtedy jest głębszy.
5,0
Wyciszenie
Nie jest to s klasa ;) ale biorąc pod uwagę auta wymienione powyżej wypadał najlepiej (testowałem tak do prędkości 120-130) trzeby brać pod uwagę że auta są głośniejsze niż kompakty po jednak stawiają opory powietrza. Mimo wszystko zdecydowanie najcichszy samochód z w/w.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy nie wypadają źle (kwestia serwisu bo co serwis/salon inna cena ale już można zrobić za 500pln chociaż w wawie krzyczą 800-900) Serwis co rok lub 15tys. Niestety najgorzej wypada tu spalanie średnia z warszawy kork, krótkie trasyi ale i też normalna jazda w weekendy w okolicach warszawy to 10,5 nawet do 11l (taka średnia noga). Na trasach typu droga krajowa (90-110) i wyprzedzanie co jakiś czas 7,5l może wersja lounge przez szersze opony wiecej pali, albo jeszcze spalanie zmaleje z czasem lecz to co producent podaje w katalogu to ściema straszna 5l w trasie to chyba jadąc z górki przy 60km/h ;) zakupiłem wersje bez star-stop co z jednej strony pomaga w mieście oszczędzać ale w przypadku awarii choćby akumulatora innego typu generuje duże koszty. Dodam jeszcze że z powodu wtrysku pośredniego czuć znacząco większe spalanie w pierwszych 3-4 km na zimnym silniku no ale jak ze star-stop coś za coś. (za to podobno silnik dobry go gazu)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 74 tys samochód wyposażony na full wersja lounge plus pakiety zawiera pół skórzana (ekologiczną) tapicerkę, bixenony (co prawda 25w), doświetlanie zakrętów, bogatsze podświetlenie wnętrza, nawigacje tom tom, dostęp bez kluczykowy, 18 felgi, miękkie materiały w wewnątrz. Z dodatków koło zapasowe, składane lusterka, czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewane siedzenia i kierownica (super sprawa lepsze niż siedzenia) Widać że jest to inna jakość Fiata niż np w punto które posiadałem. Zdecydowanie najlepsze wykonanie w porównaniu do tych co oglądałem (na równi może z cx3). Jeśli chodzi o ceny w salonach to różnice bywały miedzy salonami nawet około 5 tys (wiec warto szukać a salony z mniejszych miast chętniej negocjują)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pojawiła się nieszczelność w klimatyzacji wymieniono rurkę na gwarancji do tego aktualizacja oprogramowania. Mam nadzieję że nic nowego się nie pojawi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co brak mam nadzieje że tak będzie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 E-Torq 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat 500X Crossover 1.6 E-Torq 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat 500X Crossover

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.